L500 R HYbrid

/image/37/6/l500_r_hybrid_dynamique_01_1280x445_v3.115376.jpg

In 30 Mai 1916, Peugeot L45 condus de Dario Resta a castigat cursa Indianapolis 500. La 100 de ani dupa, hibridul Peugeot L500 R, o versiune futurista, aduce un omagiu echipei care a obtinut pentru Peugeot cele 3 victorii in SUA, pe circuitul Indy 500.

CONCEPT DE CURSE

Peugeot L500 R HYbrid a fost proiectat cu o tinuta de drum competitiva pentru a-si dovedi potentialul sau sportiv inca de la start. Cu o garda la sol joasa, profil cu dimensiuni reduse (doar un metru inaltime) si o greutate de doar 1000 kg, hibridul Peugeot L500 R este dezvoltat pentru performanta, avand nevoie de doar 2,5 secunde pentru a ajunge la 100 km / h si de 19 secunde pentru a parcurge 1000 de metri.


Dezvoltat de Peugeot Sport, modelul hibrid cu 500 CP dispune de doua motoare electrice (unul in fata si altul in spate), plus un motor pe benzina de 270 CP, obtinandu-se astfel un cuplu maxim de 730 Nm. Stilat, modelul detine linii suple care pornesc de la simbolul leului, de pe grila radiatorului si continua catre conducatorul auto, forma sa finalizandu-se cu o caracteristica specifica masinilor clasice, subliniind urma celor trei gheare distinctive pe blocurile optice din spate, care fac parte din identitatea Peugeot.

PEUGEOT i-COCKPIT® CU PROIECTIE

/image/38/6/l500_r_hybrid_inter02_600x400.115386.jpg

Deoarece modelul hybrid de curse Peugeot L500 R este conceput in totalitate pentru a fi perfect compatibil cu soferul sau, senzatiile de conducere sunt amplificate de un compartiment cu un singur loc, dezvoltat pentru a forma o capsula perfect integrata in caroserie.

Printr-un concept vizionar, tehnologia PEUGEOT i-Cockpit® adauga o caracteristica radicala sporturilor cu motor, cu un volan mic incorporat in structura caroseriei si doua holograme care prezinta informatii printr-un dublu afisaj.

In cautarea perfectiunii aerodinamice, echipele Peugeot au reinterpretat arhitectura originala a modelului L45 cu doua locuri pentru a produce spatiul dedicat unui singur ocupant, oferind in schimb un co-pilot virtual si o experienta de curse asistata in timp real prin tehnologie avansata, ceea ce face din L500 R HYbrid un vehicul Peugeot atemporal.

TRIBUT ADUS MODELELOR PEUGEOT SPORT

/image/38/7/l500_r_hybrid_dynamique_04_450x310.115387.jpg

Peugeot L500 R Hibrid aduce un omagiu clasicului L45 si trecutului sau glorios din SUA, cand Leul a obtinut trei victorii in evenimentul de 500 de mile de la Cursa Indianapolis, a doua pista de curse din lume, ca vechime.

L45, cu motor de 4,5 litri preluat de la L76, a luat nastere in 1912 din dorinta unei echipe tinere de piloti de curse, cunoscute sub numele de "Charlatans", care a starnit interesul unui numar mare de concurenti si care ulterior va deschide o noua era in sporturile cu motor de pana la 1919. L76 a fost prima masina din lume, care a utilizat un motor cu patru cilindri si patru supape pe cilindru, plus un arbore cu came dublu devenind astfel primul vehicul modern de curse care ajunge la 190 km / h. La volanul modelelor de curse Peugeot - L76, L57, L3 si L45 - "Charlatans" au obtinut succes dupa succes pe diferite circuite ale lumii. Pilotii Georges Boillot, Jules Goux, Paolo Zuccarelli si inginerul Ernest Henry s-au bucurat de o reputatie de durata pentru inovatia lor indrazneata. Echipa americana a marcat inceputul unui lung sir de victorii exceptionale pentru Peugeot Sport in SUA: Ari Vatanen in 1988 si Robby Unser in 1989 au castigat cursa de la Pikes Peak cu Peugeot 405 T16 iar Sébastien Loeb cu Peugeot 208 T16 a completat lista de victorii in 2013.

"Peugeot L500 R HYbrid va aduce un omagiu modelelor de curse din secolul al 20-lea ale marcii. Inspirat de acest spirit de performanta si inovatie am dorit sa propunem un model elegant cu tehnologie avansata Peugeot pentru sporturile cu motor", explică Matthias Hossann, dezvoltatorul conceptului.