L500 R HYbrid: viziunea Peugeot asupra sportului cu motor

CONCEPT DE CURSE

PEUGEOT L500 R HYbrid te poate uimi cu capacitatea sa de a se "lipi" de asfalt pentru a-si valorifica intregul potential, chiar de la pornire. Avand calitati aerodinamice exceptionale: pneuri late, profil coborat (inaltime de 1 metru) si o greutate redusa (1,000 kg), PEUGEOT L500 R HYbrid este proiectat pentru performanta: sunt necesare doar 2.5 secunde pentru a atinge 100 km/h, cu plecare de pe loc si 19 secunde pentru a parcurge 1000 de metri. Dezvoltat de divizia PEUGEOT Sport, motorul de 500 CP plug-in hybrid, dispune de doua propulsoare electrice (unul in fata, altul in spate) plus un propulsor de 270 CP,  ansamblu care produce un cuplu de 730 Nm. Stilat, liniile modelului pornesc de la logo-ul marcii pana la compartimentul soferului, unde se intalneste cu aspectul retro, specific (amintind de designul aerodinamic al predecesorului sau).

PEUGEOT i-COCKPIT® CU HOLOGRAMA

/image/05/1/l500-inter02.31051.jpg

PEUGEOT L500 R HYbrid este o masina dezvoltata pentru a fi una cu soferul sau, iar senzatiile la condus sunt amplificate de un compartiment proiectat in mod deliberat pentru a forma o capsula protectoare.

Prin intermediul unui concept intuitiv, tehnologia PEUGEOT i-Cockpit adopta o pozitie radicala in domeniul motorsportului, cu un volan compact incorporat in structura sa si doua holograme, in timp ce informatiile sunt proiectate sub forma a doua discuri luminoase. In cautarea aerodinamicii perfecte, echipele PEUGEOT au reinterpretat arhitectura originala L45 cu doua locuri, pentru a obtine o structura cu un singur loc, oferind un copilot virtual si o experienta pe circuit amplificata printr-un kit de realitate virtuala. Astfel modelul L500 R HYbrid este un PEUGEOT care nu tine mai tine cont de dimensiunea timpului.

TRIBUT PENTRU ISTORIA PEUGEOT

/image/06/5/l500-dynamique-04.31065.jpg

PEUGEOT L500 R HYbrid aduce un omagiu modelului L45 si succesului Peugeot obtinut in SUA, cand Leul a obtinut trei victorii in cadrul unui eveniment de 500 de mile de la Indianapolis, cea mai veche pista de curse din lume. L45, a fost construit in1912 de o echipa de piloti tineri, cunoscuti sub numele de "Charlatans". Acestia au promovat o serie de curse care a deschis o noua era in designul motorului sport, pana in 1919. L76 a fost prima masina din lume care a folosit un motor cu patru cilindri, patru supape pe cilindru, plus un arbore cu came dublu, urmand a se transforma in primul automobil modern de curse care a ajuns la 190 km / h. La volanul primelor modele Peugeot - L76, L57, L3 si L45 - "Charlatanii" au obtinut succes dupa succes pe pistele de curse din intreaga lume. Soferii Georges Boillot, Jules Goux si Paolo Zuccarelli si inginerul Ernest Henry, se bucura de renume pentru inovatia indrazneata. Echipele americane de la inceput au marcat startul unui sir de victorii exceptionale pentru PEUGEOT Sport in SUA: Ari Vatanen in 1988 si Robby Unser in 1989 a castigat cursa scurta la Pikes Peak cu PEUGEOT 405 T16 si PEUGEOT 208 T16 Pikes Peak Sébastien Loeb a realizat un record in 2013.

"Cu ajutorul modelului PEUGEOT L500 R HYbrid  aducem o recunoastere rezultatelor sportive obtinute la inceputul secolului 20, de catre marca. Inspirat de spiritul perfomantei si al inovatiei, ne-am dorit sa transmitem o perspectiva eleganta si tehnologica asupra viitorului PEUGEOT in motor sport"

Matthias Hossann, Director pentru dezvoltare concepte si tehnologii avansate Peugeot

L750 R HYbrid, GRAN TURISMO SPORT

Pentru a marca lansarea noului joc PlayStation®4 Gran Turismo Sport, PEUGEOT si PEUGEOT SPORT prezinta versiunea sportiva a acestui model - PEUGEOT L 750 R HYbrid Vision Gran Turismo.

Pentru o mai mare eficienta, PEUGEOT a echipat L750 R HYbrid Vision Gran Turismo cu un propulsor cu ardere interna si un motor electric. Motorul pe benzina produce 580 de cai putere si are o turatie maxima de 10.000 rpm. Acesta este sustinut de un motor electric de 170 de cai putere, oferind modelului PEUGEOT L750 R HYbrid Vision Gran Turismo un total de 750 de cai putere. Motorul electric este alimentat de o baterie litiu-ion racita cu lichid. Cutia de viteze secventiala cu 7 trepte dispune de o tehnologie de ultima generatie, preluata din universul curselor, iar ansamblul motor/transmisie este montat pe puntea spate.

Cu o greutate de doar 825 kg (cu 175 kg mai usor decat PEUGEOT L 500 R HYbrid) modelul ajunge de la 0 la 100 km / h in 2,4 secunde. Indiferent de alegere, ambele masini de curse se potrivesc perfect celor 17 locatii si numeroaselor piste disponibile in jocul video Gran Turismo Sport.