Carlos Sainz si Peugeot 3008DKR MAXI: locul 1 la Dakar 2018

Peugeot 3008 Dakar 2018

DAKAR 2018 | A TREIA VICTORIE CONSECUTIVĂ PENTRU PEUGEOT 

După 8793 kilometri de dune, depresiuni montane, piste pietroase și pericole asociate prin Peru, Bolivia și Argentina, echipa Carlos Sainz/Lucas Cruz a obținut o victorie magnifică cu modelul PEUGEOT 3008DKR Maxi la cea de-a 40-a ediție a Raliului Dakar. Acest al treilea succes consecutiv înregistrat de echipa Peugeot Total la cel mai dificil raliu din lume propagă succesul comercial al SUV-ului PEUGEOT 3008, care a fost votat „Car of the Year” în 2017.

PERFORMANȚĂ ȘI FIABILITATE
Parcursul celei de-a 40-a ediții Dakar s-a dovedit a fi deosebit de solicitant din punct de vedere mecanic. La sfârșitul acestui nemilos test de anduranță de aproximativ 9000 de kilometri, nu numai că modelul PEUGEOT 3008DKR Maxi a câștigat șapte din 13 etape, dar a demonstrat, de asemenea, o fiabilitate remarcabilă. Singurele probleme întâmpinate au fost unele minore legate de selectarea treptelor de viteză, în timp ce motivul retragerii din cursă a modelului PEUGEOT 3008DKR Maxi nr. 306 nu a fost de natură tehnică. Noile anvelope BF Goodrich au demonstrat o robustețe remarcabilă pe terenul accidentat din America de Sud, în timp ce lubrifianții TOTAL au asigurat o performanță optimă a motoarelor, în ciuda altitudinii și a condițiilor extreme.

REVANȘA LUI „EL MATADOR”
Carlos Sainz și Lucas Cruz nu au fost norocoși în cadrul ultimelor trei ediții Dakar, dar aceștia au avut o revenire spectaculoasă. Autori ai unei curse dominante încă de la început, cei doi spanioli au dat dovadă de performanță și consistență la volanul modelului PEUGEOT 3008DKR Maxi nr. 303. Câștigători ai etapelor 6 și 7 (din 14), în cadrul etapei de maraton au obținut un avans pe care nu l-au mai pierdut. Câștigătorii Dakar 2010 au urcat iar pe treapta de sus a podiumului după ce au ajuns la Cordoba cu un avans de 43min40sec față de concurență. Această victorie subliniază angajamentul neobosit față de proiectul PEUGEOT Rally Raid al celor doi piloți care și-au pus experiența și talentul lor în serviciul perfecționării mașinilor DKR.

PROBLEMELE LUI „MR. DAKAR”
Stéphane Peterhansel și Jean-Paul Cottret, câștigătorii Dakar 2016 și 2017 cu marca PEUGEOT, au avut o cursă instabilă cu două incidente nefericite. În etapa a 7-a (din 14) echipa cu nr. 300 a trebuit să facă o oprire pentru a evita un ATV oprit în mijlocul pistei și a distrus suspensia mașinii din stânga spate după ce a lovit o piatră mascată. Apoi, la începutul celei de-a 13-a etape, deținătorii titlului Dakar au acroșat un copac care le-a deteriorat direcția. În ambele cazuri, coechipierii lor Cyril Despres/David Castera i-au ajutat să repare mașina și să continue. Aceste întâmplări nefericite au dus la pierderea primei poziții, apoi a celei de-a doua poziții în clasamentul general. Câștigătorii celor 2 ediții precedente ale Dakar au terminat totuși pe locul patru după ce s-au dovedit a fi cel mai rapid echipaj al echipei PEUGEOT Total, cu trei victorii.

 

DESPRES/CASTERA, RAPIZI ȘI SOLIDARI

Primul echipaj al echipei PEUGEOT Total care a câștigat o etapă la Dakar 2018, Cyril Despres și David Castera, au ocupat primul loc în clasamentul general la finalul celei de-a 2-a etape, confirmând faptul că au mai făcut un pas în direcția performanței. Din păcate, ambițiile celor doi foști motocicliști au fost descurajate de o piatră descoperită la kilometrul 180 în cea de-a 4-a etapă. Suspensia spate dreapta distrusă a stopat progresul echipei. După intervenția camionului intrat în cursă, echipajul modelului PEUGEOT 3008DKR Maxi nr. 308 a putut continua, dar cu o întârziere severă. Din acel moment, animat de un spirit de echipă extraordinar, duo-ul s-a pus în serviciul coechipierilor, înregistrând timpi foarte buni atunci când au avut ocazia (în etapa 8 și 11). Ca urmare a penalizării de 29 de ore, Cyril Despres și David Castera s-au clasat pe o poziție inferioară, care nu reprezintă nivelul lor de performanță.

 

LOEB OPRIT DIN ELANUL SĂU

După ce s-a clasat anul trecut pe locul al doilea, la doar cinci minute distanță de câștigători, duo-ul Sébastien Loeb și Daniel Elena a abordat Raliul Dakar 2018 cu obiectivul legitim de a câștiga. Cei doi au avut un debut foarte frumos, în ciuda unui traseu prin dunele și drumul neamenajat din Peru, care nu au fost în avantajul lor.  Ei au câștigat cu brio a 4-a etapă, una dintre cele mai dificile probe ale Dakar-ului modern din America de Sud. Din păcate, în timp ce se aflau pe locul 2 în clasamentul general, aceștia au fost forțați să părăsească cursa în etapa a 5-a, între San Juan de Marcona și Arequipa (Peru). Mașina lor, PEUGEOT 3008DKR Maxi a căzut într-o groapă moale de nisip, în timp ce încercau să evite un alt concurent care a rămas blocat. În urma impactului coccisul lui Daniel Elena a fost fracturat, fiind imposibil ca acesta să continue cursa.

ULTIMUL CAPITOL DINTR-O POVESTE DE SUCCES

Această victorie înregistrată de echipa PEUGEOT Total îmbogățește palmaresul deja impresionant al mărcii PEUGEOT la Dakar. Este vorba de a șaptea victorie a Mărcii din cele opt participări!

 PALMARESUL ECHIPEI PEUGEOT LA DAKAR:

1987 : victorie a echipei Vatanen/Giroux (205 T16 Grand Raid)

1988 : victorie a echipei Kankkunen/Piironen (205 T16 Grand Raid)

1989 : dublu Vatanen/Berglund, Ickx/Tarin (405 T16 Grand Raid)

1990 : trio Vatanen/Berglund (405 T16 Grand Raid), Waldegard/Fenouil (405 T16 Grand Raid), Ambrosino/Baumgartner (205 T16 Grand Raid)

2016 : victorie a echipei Peterhansel/Cottret (2008DKR)

2017 : trio Peterhansel/Cottret, Loeb/Elena și Despres/Castera (3008DKR)

2018 : victorie a echipei Sainz/Cruz (3008DKR Maxi).

CIFRE CHEIE LA DAKAR 2018

Țări vizitate: Peru, Bolivia și Argentina.

Kilometri parcurși: 8793km, din care 4047km cronometrați în 14 etape și 13 probe speciale.

Victorii de etapă: 7 pentru PEUGEOT 3008DKR Maxi din 13 disputate.

  • 3 pentru Peterhansel/Cottret (etapele 5, 8 și 10)
  • 2 pentru Sainz/Cruz (etapele 6 și 7)
  • 1 pentru Despres/Castera (etapa a 2-a)
  • 1 pentru Loeb/Elena (SS4)

Câștigarea primelor două locuri & a primelor trei locuri: de 4 ori primele două locuri (etapele 2, 4, 6 și 8) dintre care 2 cu câștigarea primelor trei locuri (etapa 2 și 4)

Lideri succesivi: Despres/Castera (SS2), Peterhansel/Cottret (etapa 3-6) și Sainz/Cruz (etapa7-14).

Viteză maximă: 195.9kph (Despres/Castera SS3)

Viteză maximă medie: 108kph (Sainz/Cruz SS6)

Temperatură maximă: 35° (SS13)

Temperatură minimă: 6° (SS6)

Altitudine maximă: 4786m (SS8, Uyuni-Tupiza)

FOCUSAREA CĂTRE VEHICULELE ELECTRICE

Această victorie marchează ultima participare a mărcii PEUGEOT la Dakar. PEUGEOT Sport se dedică acum Campionatului Mondial FIA de Rallycross (WorldRX). Sezonul va debuta începând cu 14-15 aprilie în Barcelona, cu Sébastien Loeb la volanul unuia dintre modelele PEUGEOT 208 WRX. În același timp, PEUGEOT Sport se va pregăti pentru viitorul campionat de Rallycross electric, prevăzut pentru anul 2020. Această competiție va fi abordată cu modelul care înlocuiește PEUGEOT 208 de serie, o versiune 100% electrică.

CLASAMENTUL GENERAL DUPĂ ETAPA A 14-A 

  1. Carlos Sainz (ESP) / Lucas Cruz (ESP), PEUGEOT 3008 DKR Maxi, 49h 16min18sec
  2. Nasser Al Attiyah (QAT) / Matthieu Baumel (FRA), Toyota 4WD, + 43min40sec
  3. Giniel de Villiers (ZAF) / Dirk von Zitzewitz (ZAF), Toyota 4WD, + 1h 16min41sec
  4. Stéphane Peterhansel (FRA) / Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 1h 25min29sec
  5. Jakub Przygonski (POL) / Tom Colsoul (BEL), Mini 4WD, + 2h 45min24sec
  6. Khalid Al Qassimi (ARE) / Xavier Panseri (FRA), Peugeot 3008DKR, + 4h 20min58sec
  7. Cyril Despres (FRA) / David Castera (FRA), PEUGEOT 3008DKR Maxi, + 45h 19min10sec

 

ÎN DIRECT DIN BIVUAC…

 

Bruno Famin, Director al echipei PEUGEOT Sport

„Peugeot pune capăt programului său Dakar în cel mai bun mod posibil grație splendidei victorii obținute de Carlos Sainz/Lucas Cruz și modelul PEUGEOT 3008DKR Maxi, la un raliu Dakar care va rămâne în istorie. 3 victorii consecutive la un eveniment atât de complicat este un rezultat excepțional care se datorează unei tehnici la cel mai înalt nivel, dar și unui spirit de echipă impecabil. Suntem deosebit de mulțumiți de această victorie obținută de Carlos și Lucas, care au avut parte de o cursă absolut remarcabilă, depășind toate obstacolele. Carlos a investit atât de mult în proiectul nostru Dakar încă de la început...Este formidabil că poate fi astfel recompensat. PEUGEOT 3008DKR Maxi, cu trei din patru mașini la finish-ul celui mai dificil raliu al acestui deceniu, și-a demonstrat superioritatea tehnică fără să înregistreze vreun eșec. Este o mare satisfacție pentru toată echipa și o sursă de mândrie pentru PEUGEOT.”

 

Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR Maxi n°303)

Al 9-lea în etapa a 14-a/Primul la general

„Pentru mine, acest raliu a fost unul foarte dur. A fost probabil cel mai dificil Raliu Dakar la care am participat vreodată, chiar și ținând cont de cele la care am participat în Africa. Organizatorii ne-au pregătit un traseu cu adevărat provocator, care a inclus numeroase etape incredibil de dificile. Chiar și cele două etape înainte de finish au fost incredibile, iar Peru a fost, de asemenea, foarte complicat. Bineînțeles, pentru mine și pentru Lucas este foarte satisfăcător să câștigăm un astfel de raliu dificil. Același lucru se aplică pentru întreaga echipă Peugeot, care a făcut o treabă fantastică în cadrul acestui program. Modelul PEUGEOT 3008DKR Maxi este probabil cea mai bună mașină pe care am condus-o la un raliu. Vreau să mulțumesc tuturor celor care ne-au susținut în cadrul acestui proiect, dar mai ales echipei PEUGEOT Sport.”

 

Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR Maxi nr. 300)

Al doilea în etapa a 14-a/Al patrulea la general

„Per ansamblu, am avut o săptămână foarte bună. Dunele din Peru au fost cu adevărat atuul nostru. În Bolivia am pierdut 1h45m după ce am lovit o piatră pe care nu am văzut-o. Era imposibil de observat, așa că nici măcar nu m-am supărat.  Sunt mult mai deranjat de ceea ce s-a întâmplat vineri: o zi în care am acumulat mici greșeli. Cred că acest Dakar a fost extrem de dur, cel mai dur pe care l-am văzut vreodată în America de Sud, asta e sigur. Dar asta este în spiritul întregului eveniment, deși poate că de data asta a fost împins prea mult, dacă ne gândim la piloții amatori. Singura satisfacție pentru noi este victoria lui Carlos și a echipei PEUGEOT. Este o recompensă strălucită pentru Carlos, care a avut ghinion în ultimii trei ani.”

 

Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR Maxi nr. 308)

Al 13-lea în etapa a 14-a/Al 31-lea la general

„Acest Dakar a demarat cu un bun start, pe măsură ce am câștigat a doua etapă. Dar, din nefericire, problema pe care am avut-o în etapa a 4-a a compromis întregul raliu. Din acel moment, a fost vorba de a ne ajuta colegii, așa că nu ne-a fost ușor să arătăm ce putem face. Cel mai important lucru a fost totuși să nu faci greșeli și să fii pur și simplu acolo în cazul în care Carlos sau Stephane ar fi avut probleme. Bineînțeles, a fost un raliu frustrant pentru David și pentru mine, dar pe de altă parte suntem la începutul carierei la categoria auto. Am acumulat multă experiență la Dakarul din acest an, iar acesta este un lucru extrem de pozitiv. Aș dori să mulțumesc întregii PEUGEOT Sport, care a muncit atât de mult și ne-a permis să fim tot mai buni în condiții perfecte de la debutul nostru în 2015.”

 

ȘTIAI CĂ?

Modelele PEUGEOT 308, PEUGEOT 408 și PEUGEOT Partner sunt produse la fabrica Grupului PSA din Palomar, în suburbiile din Buenos Aires. Un plan de investiții în valoare de 300 milioane de euro este pus în aplicare pentru modernizarea capacității de producție: începând cu 2019 va fi produsă, de asemenea, noua „platformă modulară comună” care se pretează atât pentru vehiculele electrice, cât și pentru cele convenționale.