Noul PEUGEOT 301, conceput şi echipat pentru a fi în pas cu timpul

Peste 360 000 de unități au fost produse în lume de la momentul lansării din 2012. Succesul său se bazează pe calităţile recunoscute: spaţiul pentru pasageri şi volumul portbagajului cu cele mai avantajoase valori din segment, un comportament dinamic asigurat de know-how-ul PEUGEOT și un design adaptat exigenţelor locale.

Pentru a satisface clienţii a căror număr este în creștere pe acest segment strategic, noul PEUGEOT 301 accentuează calităţile sale prin numeroase avantaje. Caroseria încorporează cele mai recente coduri stilistice, cu noua grilă verticală a radiatorului, proiectoare şi modificări meticuloase care amplifică robusteţea maşinii în timp ce semnătura luminoasă, cu tehnologie LED, completează aspectul evoluat al modelului.

Ecranul tactil de 7” reprezintă elementul central al evoluţiei interiorului pentru noul 301. Rapid şi precis, datorită tehnologiei capacitative, acest display afişează imagini primite de la camera video pentru marşarier şi de la sistemul de navigaţie TomTom 3D, iar cu ajutorul tehnologiei Mirror Screen sistemul poate face un duplicat al conţinutului de pe smartphone, oferind posibilitatea utilizării a 3 aplicații (MirrorLink®, Android Auto®, Apple CarplayTM), o caracteristică unică în acest segment.

Dinamismul şasiului este dezvăluit de o gamă modernă de motoare. Nou pentru PEUGEOT 301, motorul PureTech pe benzină, cu 3 cilindri echipează deja mai mult de un milion de maşini ale mărcii din întreaga lume, iar cutia automată  de viteze,  de ultimă generaţie, EAT6, cu tehnologie Quickshift, integrează  gama motoarelor pe benzină 1.6L VTi 115. În versiunea Diesel, motorul 1.6 L BlueHDi 100 se caracterizează  prin consum redus și confort  maxim în timpul conducerii obținând valori record.

new 301

PEUGEOT 301, pe scurt

Noul  PEUGEOT 301 este primul model al mărcii, conceput în exclusivitate pentru clienţii în căutarea  unui sedan avansat de clasa B si a fost proiectat în mod special în funcţie de specificul țărilor în care se comercializează, pentru a satisface aşteptările clienţilor şi pentru a se alinia cerințelor obişnuite de condus.

Cele mai recente coduri stilistice ale mărcii definesc prin eleganţă caroseria acestui sedan. Numele producătorului este înscris pe bara superioară a grilei verticale, Leul  este  poziționat în centrul acesteia, în timp ce blocurile optice sunt montate la nivelul caroseriei, iar stopurile includ designul celor trei gheare opalescente. Şoferul şi cei patru pasageri beneficiază de un habitaclu confortabil şi de calitate, iar portbagajul, cu o capacitate de 640 de litri este unul dintre cele mai spaţioase din acest segment. Cu un volum de 506 dm³ (VDA 210), portbagajul poate fi extins, datorită banchetei rabatabile din spate segmentate în format 1/3 – 2/3, mărind volumul la 1332 dm³ (VDS 214).

Noul PEUGEOT 301 marchează o excepție în segmentul său cu echipamentele şi serviciile exclusive:  ecran tactil capacitativ de 7 inchi, conectivitate Mirror Screen cu aplicații de mobil, compatibile (MirrorLink, Android Auto, Apple Carplay), sistem de navigaţie 3D TomTom şi cameră video pentru marşarier. Modelul dispune de o serie de echipamente de siguranţă, incluzând:  ABS, ESP, asistenţă la frânarea de urgenţă AFU şi un sistem de monitorizare a presiunii pneurilor, TPMS/DSG. Ocupanţii sunt protejaţi cu ajutorul airbag-urilor frontale şi laterale, a centurilor de siguranţă în trei puncte, iar pentru copii, locurile din spate sunt dotate cu sisteme de fixare IsoFix.

 Sedanul prezintă o manevrabilitate dinamică, de înaltă performanţă, un compromis perfect între confort şi ţinută de drum, oricare ar fi condiţiile suprafeței de rulare. Aşa cum se întâmplă și cu alte modele din această gamă, noul Peugeot 301 beneficiază de know-how-ul echipei de designeri talentați. Ultima generaţie de motoare Euro 6 conferă plăcerea de a conduce şi simplitate în exploatare.  Gama pe benzină este bazată pe motoare 1.2 L PureTech 82 şi 1.6L Vti 115, acesta din urmă putând fi asociat cu o cutie automată de viteze în 6 rapoarte EAT6, în timp ce pentru Diesel-uri, motorul 1.6 BlueHDi 100 are emisii minime.

Noul PEUGEOT 301 este conceput pentru a face faţă condiţiilor climatice şi de conducere dificile, drept pentru care printre carateristicile specifice ale modelului se regăsesc: sistemul de suspensie, etanşeitatea şi sistemele de fixare.

Design unic, de ultimă generație

Adoptând cele mai recente coduri stilistice ale mărcii, liniile precise ale modelului sculptează în mod elegant suprafeţele mari ale caroseriei, pentru a evidenția robustețe, spațiu și un comportament dinamic - calităţi exprimate clar prin stilul noului PEUGEOT 301.

Grila verticală evidenţiază Leul în centru şi afișează numele mărcii inscripționat pe banda superioară argintie. Blocurile optice alcătuite din trei casete inserate în caroserie încadrează cu fermitate grila verticală şi stau deasupra bării expresive, de aceeaşi culoare cu caroseria, încorporând semnătura luminoasă cu LED-uri, proiectoarele pentru ceaţă şi o admisie de aer largă pentru motor. Deasupra acestui ansamblu, capota, cu liniile sale precise, ghidează privirea către parbrizul aerodinamic. Designul maşinii începe de la nivelul blocurilor optice și parcurge întreaga caroserie pentru a sublinia spațiul creat de ampatamentul de 2.65m, în timp ce arcul roţilor din spate, decorate cu jante din aluminiu de 16’’ diamantate, în versiune bi-ton înaintează către stopuri cu eleganță, înglobând urma celor trei gheare opalescente pentru un efect de profunzime intensă. La partea din spate, panoul triunghiular de deasupra roţilor contribuie la o mai bună așezare a maşinii pe suprafața de rulare reflectând manevrabilitatea precisă. Plafonul coboară armonios către portbagajul cu o deschidere largă, descoperind un volum de 640 de litri.

Portierele se deschid larg, oferind accesul facil în interiorul modern. Structurat pe o planşă de bord solidă, interiorul reflectă nivelul de siguranţă al maşinii și devine instinctiv de convingător. Şoferul beneficiază de o poziție de conducere ergonomică, având la dispoziție reglaje pentru scaun şi pentru volanul cu comenzi de unde se pot manevra limitatorul de viteză sau funcțiile radio, iar pe tabloul de bord cadranele includ notații elegante, de culoare albă. În apropiere, consola centrală găzduieşte un ecran capacitativ cu diagonală de 7 inchi, evidenţiat printr-un chenar argintiu. Acest echipament de ultimă generaţie reprezintă interfaţa navigaţiei TomTom, cât şi suportul vizual pentru camera video de marşarier. Tot pe consola centrală sunt integrate și comenzile sistemului de climatizare alături de butoanele celor patru geamuri electrice, poziționate de o parte şi de alta a schimbătorului de viteze. Pentru a completa cu eleganţă liniile PEUGEOT-ului 301, şapte culori sunt propuse, dintre care trei sunt noi: gri Artense, gri Moka şi albastru Deep Blue. De asemenea, habitaclul poate să îmbrace două ambianţe, luminoase sau închise. La nivelul de echipare Allure, ambianţa închisă are un nou material, numit Cran Adamantium, această finisare propunând și o căptușeală cu elemente din piele, asociată cu covorașe corespunzatoare.

Tehnologic, spațios şi practic

Noul PEUGEOT 301 marchează o excepție în acest segment, în privinţa echipamentelor şi a serviciilor sale exclusive. Dincolo de calitatea şi de modernitatea sa, habitaclul se dovedeşte a fi confortabil şi funcţional, atât în faţă cât şi în spate. Ampatamentul de 2.65m oferă un confort de nivel înalt pentru toți cei cinci ocupanţi, care beneficiază de un spațiu larg la nivelul corpului de 1.41m în faţă si 1.40m în spate, în timp ce spaţiul pentru genunchi este cuprins între 12 şi 26 cm (în funcţie de poziţia scaunului din faţă), un record în acest segment. Pe de altă parte, totul este mai ușor datorită numeroaselor spaţii de depozitare din habitaclu: spații în buzunarele portierelor din faţă, în cotieră, în partea de jos a consolei centrale, sau în torpedou.

Portbagajul nu este neglijat nici el. Deschiderea largă descoperă o zonă de stocare de 640 litri, din care 35 se găsesc sub covorul portbagajului, fie 506 dm³ în VDA 210. Acest volum, cu cele mai bune valori din segment, este printre cele mai practice datorită formei sale rectangulare, ca de altfel și ușor de configurat în funcţie de necesități, datorită banchetei segmentate din spate în format 1/3 – 2/3. Exploatând integralitatea spaţiului disponibil, volumul portbagajului atinge 1332 dm³ conform VDA 214.

Noul PEUGEOT 301 nu este doar polivalent datorită arhitecturii sale interioare, ci și datorită conectivităţii sale, care face posibilă comunicarea între maşină şi telefonul mobil împreună cu elemente precum: USB, Bluetooth şi mai ales Mirror Screen. Această ultimă funcţie, inedită pentru acest segment, oferă standardele momentului: Apple CarPlay², Android Auto³, MirrorLink⁴, în acest mod, şoferul având acces la aplicaţiile utile la condus, integrate în smatphone-ul său compatibil și vizibile pe ecranul tactil al maşinii, cu diagonala de 7 inchi.

Acest display poate fi activat prin atingerea cu degetele sau prin intermediul recunoașterii vocale, mai ales pentru funcţiile Navigaţie, Telefon şi Redare media. În afară de accesul la conţinutul smartphone-ului, acesta reprezintă și interfaţa sistemului multimedia, a camerei video pentru marşarier şi a navigaţiei TomTom în format 3D. Modernizarea modelului PEUGEOT 301 oferă o siguranţă de nivel înalt, atât în mod activ cât și pasiv. Manevrabilitatea atât pe drum întins cât şi la acțiunile de parcare este facilitată prin intermediul tehnologiei de asistență la mersul cu spatele şi a camerei video pentru marşarier, care afişează pe ecranul de mari dimensiuni zona din spatele vehiculului. Limitatorul de viteză conferă siguranţă şi confort pe drum, în timp ce sistemele ESP, ABS, asistența la frânarea de urgenţă AFU, aprinderea luminilor de avarie în caz de frânare bruscă şi detectarea presiunii pneurilor asigură o monitorizare permanentă a parametrilor mașinii. În caz de şoc inevitabil, protecția ocupanţilor este asigurată cu ajutorul airbag-urilor frontale şi laterale (cap/torace) sau prin centuri de siguranță cu prindere în trei puncte. Mai mult, locurile din spate sunt echipate și cu sisteme de fixare ISOFIX pentru a putea transporta copilul în siguranţă.

Reputat pentru calitatea sistemelor de suspensie, PEUGEOT și-a folosit know-how-ul pentru a imprima acestui model un comportament dinamic la cel mai înalt nivel. Sedanul dispune de un tren de rulare în faţă, Pseudo McPherson şi bară de torsiune în spate. Dotate cu pneuri GoodYear, Bridgestone de mărime 185/65 R15T, sau Michelin 195/55 R16T, roţile sunt controlate de un sistem de frânare cu discuri de 266 mm diametru în faţă şi, tamburi de 8 sau 9” în spate, în funcţie de ţară. Optimizarea trenului de rulare asigură un compromis excelent între confort şi ţinuta de drum, oricare ar fi condiţiile suprafeței de rulare, filtrând cu succes denivelările. Conform exigenţelor mărcii, senzaţiile conducerii sunt precise datorită direcţiei asistate electric și riguros calibrate. De altfel, manevrele de parcare sunt facilitate chiar şi la viteză mică, efortul depus fiind minim.

Robusteţe şi eficiență la toate aspectele

Spiritul de modernitate care a contribuit la evolutia noului PEUGEOT 301 se regăseşte şi la nivelul motorizărilor. În funcţie de ţară, sedanul de clasă B poate primi următoarele propulsoare:
 

  • Pe benzină:


1.2L PureTech 82, cutie de viteze cu 5 rapoarte

1.6 Vti, cutie de viteze cu 5 rapoarte

1.6 Vti 115, cutie de viteze automată EAT6 cu 6 rapoarte

  •  Diesel:


1.6L BlueHDi 100, cutie de viteze cu 5 rapoarte

1.6 Hdi 92, cutie de viteze cu 5 rapoarte
 

Familia de motoare PureTech pe benzină, cu 3 cilindri echipează toată gama începând cu PEUGEOT 108, până la noile SUV-uri PEUGEOT 3008 şi PEUGEOT 5008. Introdus pe un număr mai mare de un milion de maşini PEUGEOT în întreaga lume, această tehnologie a primit în versiunea turbo titlul de Motorul Anului atat în 2015 cat şi în 2016.

Conceput integral de către Grupul PSA, motorul 1.2 L PureTech 82 asociază plăcerea de a conduce şi consumul redus datorită puterii sale specifice de 50 kW/L. Comparat cu un motor în 4 cilindri cu putere echivalentă, câştigul de greutate se cifrează la 21kg, în timp ce consumul se diminuează cu 25%.

Este vorba despre un adevărat concentrat de tehnologie care răspunde la norma Euro 6. Pierderile prin frecare, care reprezintă aproximativ 1/5 din puterea consumată de un motor, sunt reduse cu 30% în acest caz. Pentru acest lucru, un strat protector denumit Dimond like Carbon este aplicat pe axa pistoanelor, a segmentelor și a camelor, în timp ce cureaua de distribuţie este integrată într-o casetă, participând, de asemenea, la modul silenţios de funcţionare al propulsorului. Chiulasa, realizată din aliaj de aluminiu, este dotată cu 4 supape per cilindru, cu o injecţie indirectă multipunct, o distribuţie continuu variabilă la admisie şi la evacuare (VVT). Mai mult, chiulasa este fabricată prin procedeul de turnare PMP, reducând numărul de piese şi volumul ansamblului. Acest motor cu injecţie indirectă poate avea o putere maximă de 60 kW (82CP) la 5750 tr/min şi un cuplu maxim de 118 Nm la 2 750 tr/min. emisiile sale afișând în ciclu mixt o valoare de 110 g CO₂/km.

Motorul 1.6L VTi este o unitate pe bezină cu 4 cilindri și 16 supape din aliaj. La fel ca pentru motorul PureTech, eforturi importante au fost efectuate pentru a reduce frecările (rodajul fin al cutiei, piston cu segmentare optimizată, etc) rezultând o diminuare a emisiilor de CO₂, amplificată de adoptarea unei pompe de ulei cu debit variabil. Puterea maximă este de 85 de kW (115CP) la 6050 tr/min în timp ce cuplul maxim de 150 Nm este atins la 4000 tr/min. Răspunzând normei Euro 6, acest motor modern este disponibil cu o cutie de viteze cu 5 rapoarte sau cu o cutie de viteze automată cu 6 rapoarte - produsă de Aisi şi denumită EAT6 (Transmisie Automată Eficientă). Tehnologia sa Quickshift oferă o stare de confort de nivel înalt datorită schimbărilor de rapoarte fluide şi rapide, iar emisiile de CO₂ sunt reduse datorită reducerii frecărilor interne.

Emisiile propulsorului se stabilesc în ciclu mixt la 148g CO₂/km cu cutia de viteze manuală în 5 rapoarte, sau la 154 CO₂/km cu cutia de viteze automată EAT6 în 6 rapoarte. Motorul Diesel 1.6L BlueHDi 100 asociază în exclusivitate tehnologia Selective Catalytic Rediction (SCR) cu Filtru de particule (FAP) aditivat. Acest motor se caracterizează prin plăcerea de a conduce şi un consum record.

Tehnologia SCR este cea mai eficientă de pe piaţă pentru post-tratamentul oxizilor de azot (Nox). De fapt, este singura care reduce Nox până la 90%. Plasată înaintea filtrului de particule aditivat, amorsarea sa este activată în acest fel din timp, maximizând capacitatea FAP-ului aditivat de a se regenera la cea mai joasă temperatură. Respectând norma Euro 6, acest motor dezvoltă o putere maximă de 73 kW (100CP) la 3750 rpm şi un cuplu maxim de 254 Nm atins la 1759 rpm. Asociat cutiei de viteze manuale cu 5 rapoarte, emisiile sale se stabilesc în ciclu mixt la 98g CO₂/km.

Noul PEUGEOT 301 este conceput pentru a fi utilizat în diverse moduri/țări cu zone geografice diferite. Astfel, motorizările menționate mai sus se pot substitui altor referinţe care răspund normelor locale. Această adaptare la condiţii geografice specifice răspunde cel mai bine aşteptărilor clienţilor atunci când ne referim la condiţii dificile, fie că este vorba despre drumuri degradate, climă cu temperaturi ridicate, frig sau umezeală. Astfel, sistemele de suspensie sunt adaptate drumurilor degradate, la toate versiunile, iar pentru statele cu cele mai dificile condiții, este introdus un scut de protecţie sub motor.

Apărătorile de noroi sunt realizate dintr-un material care asigură cel mai bun comportament la frig şi sunt fixate cu 14 şuruburi. Datorită dimensiunilor lor generoase, acestea asigură o acoperire maximă şi o protecţie eficientă a compartimentului motorului împotriva pietrişului.

Un cheder dublu pentru etanşeitate este adăugat la portiere pentru a impiedica intrarea prafului, a umidităţii, având un rol important și împotriva zgomotelor exterioare. Pentru a asigura o robusteţe durabilă în timp, numeroase elemente din habitaclu sau din exteriorul său sunt fixate cu suruburi. Este, îndeosebi, cazul planşei de bord care integrează o bară transversală pentru o rigiditate mai bună.

Alimentarea cu aer a motorului integrează un sistem separat aer/apă – unul dintre cele mai eficiente şi se face prin partea din faţă pentru a capta aer mai proaspăt. Claxonul este construit dintr-o membrană şi nu dintr-un tub convențional, pentru a rezista chiar și la un jet puternic de apă. Echipamentele respectă şi ele această exigenţă cu privire la robusteţe şi calitate. În ceea ce priveşte confortul termic, trei niveluri de climatizare sunt propuse. Sistemele manuale şi electronice, în funcţie de nivelurile de echipare, includ conducte de aer către locurile din spate pentru a optimiza circulația fluxului.

Pentru a răspunde nevoilor din ţările calde, circuitul de climatizare a motoarelor 1.2L PureTech 82 şi 1.6 VTi 115 este specific și presupune compresor, condensator şi circuit de răcire adaptate pentru a asigura confortul. O comandă specifică `AC Max` permite obţinerea unui maximum de răcire dintr-o singură apăsare a climatizării electronice. De altfel, amplasarea şi dimensionarea aeratoarelor în partea din faţă sunt studiate în mod special pentru a asigura rapid cea mai bună difuzare a aerului proaspăt în habitaclu.

Pentru ţările cu temperaturi scăzute, rezistenţele electrice asigură o încălzire rapidă a habitaclului. Scaunele şi partea inferioară a parbrizului care se încălzesc, complezează echipamentul și ajută ştergătoarele să nu rămână lipite în perioadă de îngheţ intens. Şoferul gestionează comenzile de deschidere din interior. Astfel, butoanele situate pe planşa de bord (sau în compartimentul de lângă picioare, în funcție de nivelul de echipare) acţionează deschiderea bușonului de carburant şi a hayon-ului. Arhitectura electronică (Full Can de tip Eco 2010) permite, în plus, blocarea ușilor în timpul rulării, imediat ce viteza vehiculului atinge pragul de 10km/h.

Noul PEUGEOT 301 este produs la Vigo, în Spania și beneficiază de cele mai înalte standarde de fabricaţie ale Grupului PSA.

²Apple CarPlay oferă utilizatorilor de iPhone compatibile o modalitate intuitivă de a utiliza echipamentele de comunicare, de a asculta muzică, de a accesa mesajele dintr-o mişcare de deget sau prin comandă vocală.
³Android Auto este un protocol de comunicare Google pentru smartphone-uri, funcţionând cu sistemul de operare Android (Lollipop 5.0 sau mai recent).
⁴MirrorLink vă permite să utilizați în siguranţă aplicaţiile smartphone-ului dumneavostră compatibil pe ecranul maşinii, cu o interfaţă adaptată în timpul conducerii: navigaţie, ajutor la conducere, muzică, telefonie....Aplicaţiile funcţionează pe smartphone dar ele apar pe ecranul maşinii dumneavostră, sunetul fiind de asemenea preluat în sistemul audio al maşinii.