Modelele PEUGEOT 3008DKR obţin o victorie istorică a primelor trei locuri la Dakar 2017


După aproape 9000 de km de aventură prin Paraguay, Bolivia şi Argentina, cele trei noi modele PEUGEOT 3008DKR ale echipelor Peterhansel/Cottret, Loeb/Elena şi Despres/Castera au dominat podiumul în această ordine, reuşind să adjudece primele trei locuri la Dakar 2017. Această triplă victorie istorică se adaugă la cele șase care au fost deja obţinute de către PEUGEOT şi coincide cu lansarea noului SUV Peugeot 3008 la nivel internațional.

ALBASTRU, ALB, ROŞU
La 30 de ani după prima victorie obţinută la Dakar, în 1987, Peugeot a demonstrat, din nou, know-how-ul francez, obţinând o victorie strălucitoare a locurilor 1,2 şi 3 la evenimentul de anul acesta din America de Sud. La volanul unui PEUGEOT 3008DKR, echipa cea mai experimentată din istoria evenimentului - Peterhansel/Cottret a ridicat tricolorul Franței de pe prima poziție, cu mândrie, după ce a condus modelul de succes PEUGEOT 3008DKR, de-a lungul anului printr-un parcurs presărat cu obstacole, numeroase etape la altitudine, o hartă a traseului cu dificultăţi considerabile şi o vreme capricioasă. Această ediţie din 2017 a fost marcată de numeroase răsturnări de situaţie pentru că liderii s-au succedat fără să marcheze o diferenţă decisivă.

RECORD NOU PENTRU STÉPHANE, „DOMNUL DAKAR” PETERHANSEL
Se spune despre cifra 13 că poartă ghinion în general, dar Stéphane Peterhansel este unul dintre puţinii care îndrăznesc să nu mai creadă în această legendă, acum după ce și-a depășit propriul record la DAKAR, adunând 13 victorii în total (șase pe două roți și șapte pe patru roți). Autori ai unei curse aproape perfecte, Stephane Peterhansel şi Jean-Paul Cottret au semnat al şaptelea succes comun, ceea ce îi permite lui Jean-Paul să stabilească un nou record de victorii la categoria copiloţi.

CAMPIONII CARE ÎNVAȚĂ REPEDE
Pentru a doua sa participare la Dakar, duo-ul Sébastien Loeb/Daniel Elena a impresionat prin progresele sale, evidenţiindu-se ca cel mai rapid echipaj al cursei,  cu o bună stăpânire atât a ritmului cursei cât şi a navigaţiei. O pană de motor cu ocazia celei de a 4-a etape l-a costat, din nefericire, 26 de minute care se dovedesc a fi decisive la linia de sosire. Clasată a doua, echipa nr.309 îşi adjudecă, pentru al doilea an consecutiv, titlul onorific de cei mai buni performeri cu cinci victorii de etapă din zece disputate.

/image/51/1/dakar-6.136195.17.141511.jpg

PRIMUL PODIUM DE LA DAKAR PE PATRU ROŢI
Clasaţi pe locul şapte anul trecut, Cyrill Despres şi David Castera au regăsit bucuria podiumului pe care o cunoscuseră când au concurat pe motociclete (5 victorii pentru Cyril şi trei pentru David). Echipa Peugeot 3008DKR nr. 307 a semnat, de asemenea, prima victorie în cursa specială de la Dakar cu maşina şi a obţinut chiar locul întâi în clasamentul general în urma unei etape foarte selective. Acest lucru confirmă, de asemenea, ascensiunea sa impresionantă.


INCIDENT PE PARCURS
Rulând cu viteză maximă, echipa Sainz/Cruz nu a putut, din păcate, să termine această cursă de la Dakar în ciuda faptului că era gata să preia conducerea. Rostogolindu-se în etapa a patra, duo-ul spaniol a fost constrâns să abandoneze odată revenit la tabăra din Tupiza. Nu a fost, din păcate, posibil să repună maşina nr. 304  pe traseu în timpul alocat.


UN SUCCESOR ADMIRABIL
Preluând ştacheta de la PEUGEOT 2008DKR, modelul victorios de anul trecut, PEUGEOT 3008DKR nu a pierdut ocazia să se remarce, intrând în raliul cel mai solicitant din lume. În faţa vehiculelor cu tracțiune integrală ale concurenţei, modelul 3008DKR cu două roţi motrice a demonstrat capacitatea opţiunilor tehnice alese de către echipa Peugeot Total. În ciuda evoluţiei standardelor defavorabile (reducere a flanşei turbo), efortul depus în ultimele luni la nivelul motorului şi a suspensiilor a dat rezultate. De altfel, adoptarea unei caroserii derivate din SUV-ul Peugeot 3008 a permis evoluţii aerodinamice care au favorizat viteze maxime.


UN PALMARES DE AUR MASIV
Această performanță realizată de către echipa Peugeot Total îmbogăţeşte palmaresul deja impresionant al mărcii PEUGEOT la Dakar. Este vorba de a şasea victorie a Mărcii în cadrul acestei curse din cele şapte participări şi de a doua câştigare a primelor trei locuri.

i

PALMARESUL ECHIPEI PEUGEOT LA DAKAR:
1987: victorie a echipei Vatanen/Giroux (205 T 16 Grand Raid)
1988: victorie a echipei Kankkunen/Piironen (205 T 16 Grand Raid)
1989: dublu Vatanen/Berglund (405 T 16 Grand Raid), Ickx/Tarin (405 T 16 Grand Raid)
1990: trio Vatanen/Berglund (405 T16 Grand Raid), Wadegard/Fenouil (405 T16 Grand Raid), Ambrosino/Baumgartner (205 T 16 Grand Raid)
2016: victorie a echipei Peterhansel/Cottret (PEUGEOT 2008DKR)
2017: echipa formată din Peterhansel/Cottret, Loeb/Elena şi Despres/Castera (toţi pe PEUGEOT 3008DKR)


CIFRE CHEIE LA DAKAR 2017
KILOMETRI PARCURŞI: 8823km, din care 4093km cronometraţi în douăsprezece etape.
VICTORII DE ETAPĂ: 9 din 12 în total sau 5 pentru Loeb/Elena (etapele 2,5,8 şi 11), 3 pentru Peterhansel/Cottret (etapa 3, 7  şi 11), 1 pentru Despres/Castera (etapa a patra).
Câştigarea primelor două locuri & a primelor trei locuri:  de 5 ori primele două locuri (Etapele 3,7,8,10 şi 11) dintre care 3 cu câştigarea primelor trei locuri (etapele 3,8 şi 10).
LIDERI SUCCESIVI: Loeb/Elena (etapele 2,3 şi 8), Despres/Castera (etapa a patra), Peterhansel/Cottret (etapele 5,7,10,11).
VITEZA MAXIMĂ: 203 km/h (etapa a doua)
TEMPERATURA MAXIMĂ: 45° (etapa a doua)


CLASAMENT ETAPA A 12-A
1.LOEB Sébastien (FRA) / ELENA Daniel (MON), PEUGEOT 3008DKR, 28min 55sec
2.PETERHANSEL Stéphane (FRA) / COTTRET J-P. (FRA), PEUGEOT 3008DKR , +00min 19sec
3.DE VILLIERS Giniel (ZAF) / VON ZITZEWITZ Dirk (ZAF), Toyota Hilux, +00min 30sec
4.DESPRES Cyril (FRA) / David CASTERA (FRA), PEUGEOT 3008DKR, + 00min 53sec
5.RAUTENBACH Conrad (ZWE) / HOWIE Robert (ZWE), Toyota, + 1min 00sec


CLASAMENT GENERAL DE LA  DAKAR 2017 – DUPĂ ETAPA A 12-A
1.PETERHANSEL Stéphane (FRA) / COTTRET J-P. (FRA), PEUGEOT 3008DKR , 28h 49min 30sec
2.LOEB Sébastien (FRA) / ELENA Daniel (MON), PEUGEOT 3008DKR, +05 min 13sec
3.DESPRES Cyril (FRA) / David CASTERA (FRA), PEUGEOT 3008DKR, +33min 28sec
4.ROMA Nani (ESP) / HARO Bravo (ESP), Toyota Hilux, +1h 16min 43sec
5.DE VILLIERS Giniel (ZAF) / VON ZITZEWITZ Dirk (ZAF), Toyota Hilux, +1h 49min 48sec

ÎN DIRECT DIN BIVUAC
Bruno Famin, Director al echipei Peugeot Sport, Manager de echipă al Peugeot Total
«După un succes obţinut în acest fel, bilanţul este, bineînţeles, foarte bun. Am plasat trei maşini pe podium: este o mare mândrie pentru marca PEUGEOT şi pentru toată echipa Peugeot Sport. Modelul 3008DKR obţine premiul de la Dakar de la prima sa participare. Există motive de mândrie pentru munca realizată de toată echipa, de la mecanici, până la piloţi. Cred că am dovedit solidaritate şi un spirit de echipă impecabil la nivelul concepţiei, pregătirii, întreţinerii maşinilor. Piloţii şi copiloţii se ajută între ei, ceea ce nu am constatat anul trecut, la un asemenea nivel. Tuturor le era frică, pe bună dreptate, de această ediţie a Dakarului din 2017. La nivelul maşinii, cel mai mare progres are legătură cu fiabilitatea. Nu am avut nicio problemă mecanică, în afară de una minoră, care, într-un fel, a costat victoria pentru echipa Loeb şi Elena. Performanţa fiind ameliorată, tot acest efort a fost răsplătit. Şi chiar dacă este puţin mai stresant, mi se părea de neconceput să dăm indicaţii echipei. Cred că toată lumea a putut să savureze intensitatea acestei lupte, începând cu piloţii înşişi. »


Stéphane Peterhansel (PEUGEOT 3008DKR#300)
Al doilea în etapă/Câştigător al raliului
«Este o victorie extraordinară pentru PEUGEOT şi sunt foarte bucuros pentru faptul că am la dispoziţie o maşină excepţională şi că Bruno Famin a decis să nu dea indicaţii pentru echipă. A fost o cursă deschisă până la capăt. Exista o mare concurenţă internă, cu patru piloţi rapizi, dar şi o concurenţă solidă din exterior. Lucrurile s-au clarificat imediat şi ne-am regăsit în patru, apoi în doi, luptând pentru victorie. A fost un duel intens. A existat mult stress, dar, de asemenea şi multă plăcere în timp ce conduceam. A fost o victorie dificilă pentru că am avut în faţa noastră un campion extrem de rapid care ştie să gestioneze cursele din prima poziţie. Diferenţa mică de la sosire este dovada faptului că nu a fost uşor. »


Sébastien Loeb (PEUGEOT 3008DKR#309)
Clasat al doilea la general/ Învingător în etapa a 12-a
«Am efectuat o cursă frumoasă. Chiar dacă am terminat pe al doilea loc, am luptat pentru primul loc tot timpul. Începând cu micul necaz cu motorul pe care l-am avut la începutul raliului, am dat bice fără să ne oprim. A fost o adevărată provocare pentru noi pentru că a fost o cursă compactă tot timpul, mai ales ieri şi alaltăieri. A fost, cu adevărat, o cursă frumoasă. Păcat că o crevasă a pus capăt acestei lupte, ieri. În general, am concurat cu o foarte mare plăcere. Am terminat pe locul doi la un Dakar foarte complicat, totuşi, PEUGEOT formând echipa primilor trei câştigători: este un rezultat extraordinar pentru echipă!»


Cyril Despres (PEUGEOT 3008DKR#307)
Al treilea la general/al patrulea în etapa a12-a
«Pentru noi, faptul că am urcat pe acest podium este începutul a ceva important. Sunt cu adevărat fericit. Toată echipa a lucrat din greu tot anul şi dacă sunt pe acest podium astăzi, cu ocazia celei de a treia participări la Dakar, este, printre altele, pentru că am un formidabil instrument de muncă cu această maşină care a funcţionat extraordinar de bine. Nu am pe oricine în faţa mea: domnii Peterhansel şi Loeb! Nu am de ce să roşesc. Trebuie să lucrez şi să merg mai repede pe toate tipurile de teren pentru a urca cu o treaptă sau două pe podium. Lucrăm la acest lucru, împreună cu David!»


Carlos Sainz (PEUGEOT 3008DKR#304)
Abandon după a patra etapă
«Mă bucur de victoria echipei PEUGEOT şi îi felicit pe Stephane şi Jean-Paul pentru acest nou succes. Personal, sunt, în mod evident, foarte dezamăgit de acest abandon. Am avut un ritm foarte bun de la începutul raliului la volanul PEUGEOT3008DKR, care marchează un avans faţă de maşina de anul trecut. Îmi pare rău că nu am putut să concretizez mai mult acest potenţial»