/image/90/9/402-0501ab002.152183.724909.jpg
/image/90/9/402-0501ab002.152183.724909.jpg

Cu invențiile sale majore și nenumăratele succese, Peugeot a scris unele dintre cele mai interesante pagini din istoria automobilului. Cu noi provocări pentru Secolul 21, aventura Peugeot își urmează la nesfârșit calea.

1810

Începutul aventurii industriale PEUGEOT

/image/92/5/acier-lion-00002.724925.jpg

Afacerea familiei a fost fondată în 1810 de catre Jean-Frédéric si Jean-Pierre II PEUGEOT, in timpul transformarii într-o fabrică de oțel a morii hidraulice a familiei situate în locul numit  "Sous-Cratet"  din orașul Hérimoncourt (Doubs). Diferite ramuri ale familiei se vor lansa în producții diversificate, dar toate bazate pe oțel (unelte, arcuri, spițe de umbrele, rame corset, râșnițe de cafea, piese pentru ceasuri, biciclete).

1889

Un triciclu cu aburi prezentat la Paris

/image/91/7/serpollet-1889.724917.jpg

Armand Peugeot a prezentat primul autovehicul marca Peugeot la Expoziția Mondială de la Paris: un vehicul cu 3 roți propulsat de un motor cu abur (necomercializat), proiectat în colaborare cu inginerul Léon Serpollet.

1948

Este lansat 203: primul automobil cu o caroserie monococă

/image/91/5/illus-berline.152201.724915.png

203 este prima mașină produsă după război. Este, de asemenea, primul model monococă cu o chiulasă în formă de emisferă și supape în V și primul Peugeot fabricat în peste jumătate de milion de unități.

1960

Debutul lui 404

Modelul 404 proiectat de Pininfarina se distingea prin liniile sale angulare. Creșterea suprafețelor vitrate rimează cu modernismul și eleganța și contrastează foarte mult cu modelele anilor 1950. În 1961, modelul 404 este echipat cu primul motor cu injecție directă.

1968

Lansarea lui 504: stil și dotări inovatoare

/image/91/4/cabriolet-504.152199.724914.jpg

Mașina Anului în 1969, 504 este modelul Peugeot cu cea mai mare perioadă de comercializare (3.700.000 de exemplare vândute până în 2006). Destinat unei clientele din clasa de mijloc, s-a plasat în topul vânzărilor în Africa și America de Sud, datorită fiabilității sale.

1972

104: cea mai scurtă berlină din lume

/image/91/2/c47-104-orange.724912.jpg

Sloganul „All of Peugeot in 3.58” sublinia faptul că era cea mai mică berlină cu patru uși din lume.

1979

604: primul sedan Peugeot în 6 cilindri, după 601

/image/91/1/604-1982.724911.jpg

Urmare a stilului și a prestanței sale, este rapid adoptat de cei mai înalți oficiali guvernamentali. Primul motor turbo diesel comercializat în Europa este oferit alături de 604.

1983

Era lansat 205: «numărul magic»

/image/91/3/c60-205-5-portes.724913.jpg

Succesul ce a salvat Peugeot. Devine dublu campion în Monidalul de Raliuri și câștigă două curse Paris-Dakar. 205 devine cea mai bine vândută mașină din Franța și cea mai exportată mașină franțuzească.

1987

Lansarea lui 405

/image/92/3/405srd-1990.196541.724923.jpg

Pentru a doua oară în istorie, Peugeot câștigă titlul Mașina Europeană a Anului în 1988 cu 405, noua sa mașină de familie.

1997

Lansarea coupé-ului 406 - desenat de Pininfarina

/image/91/0/406coupe-0303sm002.724910.jpg

Designul său atemporal l-a făcut dorit de colecționari. Este primul coupé propus cu un motor Diesel (2001).

1998

Este lansat 206, fabricat în 7.326.029 exemplare

206 a fost triplu campion în Monidalul de Raliuri. Versiunea CC (2000) a relansat «coupé-urile transformabile», lansate de Peugeot în 1934.

2016

Lansarea SUV-ului 3008

/image/92/4/peugeot-3008-2016-153-fr.196579.724924.jpg

Lăudat pentru stilul, designul interior și caracteristicile sale, noul SUV Peugeot 3008 a fost ales Mașina Anului 2017 de un juriu format din 58 de jurnaliști europeni.

Este primul SUV premiat de la crearea trofeului în 1964 și al cincilea Peugeot care câștiga trofeul Mașina Anului după 308 în 2014, 307 în 2002, 405 în 1988 și 504 în 1969.

2019

/image/92/7/peugeot-partner-1811kl-082.724927.jpg

PEUGEOT PARTNER a primit titlul International Van Of The Year în anul 2019. Peugeot Partner este al cincilea PEUGEOT declarat Van of The Year de cand trofeul a fost creat in 1992.

Două inovații majore au atras atenția: indicatorul de suprasarcină pentru o încărcare sigură și tehnologia Surround Rear Vision, care permite o observarea zonelor situate în unghiul mort.

PEUGEOT PARTNER se remarcă prin adoptarea in exclusivitate  și în premieră mondială in acest segment a conceptului PEUGEOT i-Cockpit®, oferind o nouă experiență de condus pentru o și  mai mare productivitate.

Premiul internațional “Van of the Year” a fost lansat în 1992. Juriul reunește 25 de jurnaliști și editori de reviste independente, specializati în vehicule comerciale ușoare.

2020

/image/92/6/peui-1906227-208-bleu-jaune-gt-line-hq-fa-test.724926.jpg

Noul PEUGEOT 208 a fost desemnat în anul 2020 “ Mașina Anului” de catre un juriu format din 60 de experti auto din 23 de tari. Juriul a laudat gama sa de motoare, care ofera clientilor libertatea de a alege intre electric, benzina sau motorina. Juratii au apreciat, deasemenea  designul si tehnologia indraznete ale noului Peugeot 208, al șaselea Peugeot care a câștigat premiul “Mașina Anului”.

PEUGEOT intră în „top 3” al mărcilor cu cele mai multe premii din istoria Mașinii Anului, avand șase trofee castigate. Acest prestigios trofeu se alătură celor douăsprezece premii internaționale pe care Noul PEUGEOT 208 le-a câștigat deja.