SARI LA CONȚINUT

HYPERCAR-UL HYBRID PEUGEOT 9X8: DESIGNUL SUPREM

Mai mult decât o mașină de curse, PEUGEOT 9x8 este deja un vehicul emblematic, o revoluție tehnică și estetică, o aventură în materie de design suprem. Matthias Hossann, director de design PEUGEOT, a conceput pentru Hypercar-ul Hybrid o arhitectură brutală, cu care va aborda pistele de curse de anduranță în 2022. Pentru Agnieszka Doroszewicz - fotograf de modă și supercar-uri - a fost ocazia perfectă să se joace cu lumina și contrastele betonului. Fotografiile realizate de Agnieszka sunt o metaforă pentru cele 24 de ore de la Le Mans, cursă mitică în care lumina se schimbă odată cu trecerea orelor.

Echipa de design PEUGEOT a depus eforturi considerabile pentru a dezvolta noul Hypercar Hybrid 9X8. Supercar-ul a primit toate codurile estetice contemporane specifice mărcii: o alură felină, linii fluide accentuate de tușele de sportivitate, flancuri elegante și structurate și, desigur, semnătura luminoasă cu forma celor trei gheare ale Leului, specifică Mărcii. Fin și elegant, PEUGEOT 9X8 trezește emoție și întruchipează ideea de viteză.

 

1. SUPREM

Inginerii și designerii au colaborat foarte strâns la dezvoltarea Hypercar-ului Hybrid PEUGEOT 9X8 și au obținut o convergență între stil și tehnologie pentru a crea un vehicul de competiție. „Discuțiile au fost la un nivel fără precedent”, spune Matthias Hossann, director de design PEUGEOT. „Am fost zi de zi în contact cu echipa PEUGEOT Sport și am lucrat într-adevăr mână în mână cu ei.”

„Pentru a identifica tema viitoarei mașini de curse Peugeot, am lansat mai întâi o competiție între designeri. Am primit o mulțime de propuneri, deoarece acest proiect a stârnit un entuziasm masiv, cu perspectiva de a vedea într-o zi creația noastră concurând cu cele mai prestigioase mărci din lume pe o pistă legendară.”

„Odată ce tema a fost selectată cu ajutorul inginerilor PEUGEOT Sport, am început să lucrăm împreună. Ghidați de performanță, cu privire la care nu s-a făcut niciun compromis, și în baza unor reglementări inovatoare, inginerii au oferit designerilor libertate de creativitate pentru a dezvolta designul Hypercar-ului. PEUGEOT 9X8 s-a născut odată cu ADN-ul noului regulament Hypercar (LMH) impus de Automobile Club de l'Ouest, organizatorul Cursei de 24 de ore de la Le Mans, și Federația Internațională de Automobilism și are în același timp  trăsăturile esențiale ale unui model PEUGEOT. PEUGEOT 9x8 va intra cu siguranță în istoria curselor de anduranță”.

 

2. LEUL

Ambasador suprem al PEUGEOT Design și o sursă de inspirație pentru viitoarele creații, Hypercar-ul Hybrid 9X8 se înscrie în tendințele stabilite pentru vehiculele din gamă, inclusiv noul PEUGEOT 308PEUGEOT 9X8 a inaugurat noua emblemă cu un cap de Leu a Mărcii, prezentată la începutul anului 2021, înainte de a decora și modelul PEUGEOT 308.

„Tehnologia de la bordul Hypercar-ului PEUGEOT 9X8 poartă în întregime semnătura PEUGEOT Sport și a trebuit să arătăm asta în designul nostru. Fără niciun compromis în ceea ce privește performanța, ne-am dorit o atitudine unică pentru 9x8, dar și să păstrăm ideea de caroserie elegantă, în contrast cu mașinile de anduranță foarte geometrice din generația anterioară”, explică Matthias Hossann.

 

3. RUPTURĂ

Observatorii și specialiștii sunt unanimi: PEUGEOT 9X8 reprezintă o ruptură radicală față de generațiile anterioare de mașini de curse. Hypercar-ul deschide o nouă eră. „PEUGEOT 9X8 este cu adevărat un punct de reper în motorsport”, au declarat viitorii piloți când l-au văzut pentru prima oară: „Va exista un înainte și un după PEUGEOT 9X8 și suntem norocoși să asistăm la așa ceva!.

„Am postat trei cuvinte cheie pe pereții studiului de design în care s-a născut PEUGEOT 9X8: emblematic, eficient, emoționant”, spune Matthias Hossann. „În acest fel, întreaga echipă a îmbrățișat aceste concepte, indiferent de gradul de implicare al fiecărui individ în diferitele etape de dezvoltare. Am pus cuvântul EMBLEMATIC în mintea tuturor, pentru că mi-am dorit o mașină care să fie instant recunoscută și care să marcheze o ruptură, o schimbare fundamentală de generație.”

 

4. FĂRĂ ELERON

Cea mai frapantă trăsătură a acestui concept, este absența eleronului spatece îi conferă o morfologie unică.

Eleronul spate a apărut pentru prima dată în cursele de anduranță de la Le Mans în 1967 și de atunci a devenit un standard esențial. Din 1971, în urmă cu puțin peste 50 de ani, nicio mașină nu a câștigat fără eleronul spate. Aceasta demonstrează curajul și inventivitatea designerilor și inginerilor mărcii PEUGEOT.

 

5. ELECTRIC!

PEUGEOT a câștigat deja Cursa de anduranță de la Le Mans cu două mașini din două generații diferite: 905 cu motor pe benzină V10 în 1992 și 1993 și 908 cu motor V12 HDi-FAP în 2009. PEUGEOT 9X8 marchează începutul unei noi ere prin tehnologia folosită. „Cursele de anduranță se bazează pe un regulament care ne permite să demonstrăm expertiza mărcii PEUGEOT în ceea ce privește grupurile motopropulsoare electrificate”, explică Olivier Jansonnie, directorul tehnic al proiectului.

Prin propulsia hibridă cu tracțiune integrală, PEUGEOT 9X8 prezintă similitudini cu mai multe modele din gama PEUGEOT, cum ar fi PEUGEOT 3008 sau PEUGEOT 508. 9x8 asociază un motor termic V6 bi-turbo de 2,6 litri cu o putere de 500 kW (680 CP) montat pe puntea spate și un motor/generator electric de 200 kW (270 CP) montat pe puntea din față.

Cu 9x8, marca PEUGEOT deschide un nou capitol pentru mașinile sport hibride. Performanța devine din ce în ce mai electrică și mai ecologică, fără niciun fel de compromisuri în ceea ce privește competitivitatea.”, afirmă Olivier Jansonnie.

Am vrut să marcăm această schimbare tehnologică și culturală cu o nouă semnătură de culoare, pe care am numit-o Kryptonite”, adaugă Matthias Hossann.

 

6. NOAPTEA

„Există mulți fani ai motorsportului și ai Cursei de 24 de ore de la Le Mans în cadrul echipei de Design PEUGEOT. După ce au fost acolo ca spectatori, ei știu că noaptea, pe marginea pistei, mașinile au puține semne distinctive. Unele mașini pot fi recunoscute după sunetul motorului, dar în multe locuri, prezența vizuală a mașinilor se limitează în mare la liniile strălucitoare ce se estompează în noapte.”

„Pentru a ne asigura că PEUGEOT 9X8 este diferit de celelalte mașini de curse și că poate fi 
identificat cu ușurință ziua, dar și noaptea, silueta sa a primit componente luminoase.Pentru semnătura luminoasăcele trei gheare – prezente pe toate vehiculele Peugeot de serie din gama actuală – a fost alegerea evidentă. Nu am avut prea multe probleme să le punem în partea din față a Hypercar-ului, dar a necesitat multă muncă să le punem în spate. Am integrat cele trei gheare luminoase în componente compozite separate, creând goluri prin care este extras aerul. Abia așteptăm să vedem efectul lor pe pistă.”

În calitate de fotograf al acestei serii de imagini cu PEUGEOT 9X8, Agnieszka Doroszewicz a recunoscut imediat potențialul semnăturilor luminoase unice propuse de PEUGEOT 9X8: „Ne-am dorit foarte mult să prelungim sesiunea foto pentru toată ziua și să o continuăm până târziu în noapte”, spune aceasta.

 

7. AGNIESZKA

“Short. Black. Strong. Like a decent espresso” astfel se descrie Agnieszka Doroszewicz, pasionată de design, arhitectură și modă.

DESPRE MARCA PEUGEOT

PEUGEOT combină standardele înalte, alura și emoția cu scopul de a fi o marcă generalistă de top la nivel mondial. Prezentă în aproape 160 de țări cu 10.000 de puncte de vânzare, marca a vândut aproximativ 1 200 000 de modele în 2020. În 2021, după aniversarea a 210 ani de existență, PEUGEOT inaugurează o nouă identitate de marcă, cu un nou logo ce afirmă personalitatea și atemporalitatea mărcii. Pe lângă gama completă de vehicule comerciale și de pasageri electrificate, PEUGEOT a dezvoltat un nou concept de Neo Performanță. Modelul 508 PEUGEOT Sport Engineered este primul din această nouă gamă de automobile eficiente și performante.

Persoana de contact:
Rodica Ionescu
PR Manager, Trust Motors
Tel: 0751 011 104
E-mail: rodica.ionescu@trustmotors.ro