DIN CULISELE PROCESULUI DE ASAMBLARE A MODELELOR ELECTRIFICATE PEUGEOT
Marca PEUGEOT își prezintă echipa de tehnicieni responsabili cu asamblarea și testarea bateriilor care echipează vehiculele comerciale și de pasageri electrificate ale mărcii (100% electrice sau plug-in hybrid). Acești experți reprezintă Excelența, o valoare esențială a mărcii PEUGEOT. Tehnicienii urmează un program de training intensiv înainte de a se alătura fabricilor producătorului de automobile din Spania, Slovacia și Franța. Toate bateriile sunt testate pentru a asigura fiabilitatea, performanța și ciclul de viață al acestora.
Marca PEUGEOT își accelerează strategia de electrificare în 2022, cu Noul 408, care va completa oferta de modele plug-In hybrid, deja consolidată cu Noul 308 și vehiculele utilitare 100% electrice. În 2022, peste 70% din gama de modele PEUGEOT vândute la nivel mondial este electrificată. În Europa, modelele electrificate PEUGEOT reprezintă 1 din 4 vehicule de pasageri vândute în primul semestru din 2022 (față de 1 din 6 în 2021).
Până în 2025, 100% din gama de modele PEUGEOT va oferi o variantă electrificată. Acest lucru implică o creștere substanțială a numărului de baterii produse.Constructorul estimează astfel că, în 2022, va asambla până la 10.000 de baterii pe lună pentru gama sa de vehicule de pasageri și până la 7.000 de baterii pe lună pentru gama sa de vehicule utilitare.
Tehnicienii asamblează fiecare unitate de baterie de 50 kWh (celule și componente preasamblate) în aproximativ 60 de minute. Pentru unitățile mai mari de 75 kWh sunt necesare 90 de minute. Bateriile sunt supuse apoi unor teste riguroase, ce asigură o garanție de 8 ani/160 000 kilometri pentru 70% din capacitatea sa de încărcare.
Întregul proces de testare durează 15 minute și este esențial pentru a autoriza instalarea bateriei în vehicul.
- Primul test constă în verificarea bunei funcționări a bateriei în urma asamblării.
- Un test de performanță simulează apoi utilizarea bateriei la putere maximă.
- Ultimul test validează etanșeitatea bateriei. Bateria este presurizată pentru a monitoriza eventualele scurgeri detectate în urma unei scăderi a presiunii. O etanșare adecvată va împiedica pătrunderea de apă sau murdărie în celulele bateriei și compromiterea ciclului de viață sau performanței acesteia.
Operatori specializați lucrează în atelierele de asamblare dedicate bateriilor din cadrul a cinci fabrici ale Grupului: Vigo și Zaragoza (Spania), Trnava (Slovacia), Sochaux și Mulhouse (Franța) și, în curând, Hordain (Franța). Aceste unități de producție asamblează pe aceeași linie modele electrificate sau termice.
Tehnicienii care testează și asamblează bateriile vehiculelor PEUGEOT provin din fabricile Grupului Stellantis. Aceștia sunt selectați pe baza competențelor lor în materie de electrificare și beneficiază de o lună de training de specialitate. Ca urmare a tranziției energetice și a mixului tot mai mare de modele electrificate, PEUGEOT și grupul Stellantis au crescut numărul de tehnicieni calificați pentru asamblarea de vehicule electrificate.
Jérôme MICHERON, Director de Produs PEUGEOT: „Procesul de electrificare a gamei de modele PEUGEOT este un succes: modelele LEV (Low Emission Vehicles -vehicule cu emisii scăzute) reprezintă 1 din 4 vehicule de pasageri vândute în Europa în primul semestru din 2022. PEUGEOT dispune de o gamă completă de vehicule electrificate cu modelele e-208 și e-2008, 100% electrice. Noul 408, noul 308 (sedan și SW), precum și modelele 3008 și 508 (sedan și SW) sunt disponibile cu motorizări plug-in hybrid. Versiunile 100% electrice, e-PARTNER, e-EXPERT și e-BOXER completează gama de LCV-uri.”
În 2022, PEUGEOT își consolidează gama de vehicule electrificate. Noul 408 va dispune, încă de la lansare, de două motorizări plug-in hybrid de 180CP și 225CP. Noul 308 oferă aceste motorizări pe versiunile sedan și SW. Ambele modele sunt construite pe noua platformă EMP2, care permite implantarea unui motor 100% electric. La sfârșitul anului 2021, gama de vehicule utilitare a fost completată de He-EXPERT, care asociază tehnologia electrică cu tehnologia pilelor de combustie.
DESPRE PEUGEOT
PEUGEOT combină standardele înalte, alura și emoția cu scopul de a fi o marcă generalistă de top la nivel mondial. Prezentă în aproape 160 de țări cu 10.000 de puncte de vânzare, marca a vândut aproximativ 1 200 000 de modele în 2020. În 2021, după aniversarea a 210 ani de existență, PEUGEOT inaugurează o nouă identitate de marcă, cu un nou logo ce afirmă personalitatea și atemporalitatea mărcii. Pe lângă gama completă de vehicule comerciale și de pasageri electrificate, PEUGEOT a dezvoltat un nou concept de Neo Performanță. Modelul 508 PEUGEOT Sport Engineered este primul din această nouă gamă de automobile eficiente și performante.
Rodica Ionescu
PR Manager, Trust Motors
Tel: 0751 011 104
E-mail: rodica.ionescu@trustmotors.ro