SISTEME DE ASISTENȚĂ LA SIGURANȚĂ
Adaptive cruise control este un sistem de reglare/limitare viteză cu funcția extinsă de reglare în raport cu distanță față de vehiculul care îl precede.
Această funcție este în mod particular adaptată condițiilor de rulaj pe autostradă într-un trafic semi-dens sau fluid evitând deconectarea sistematică a regulatorului de fiecare dată când un vehicul este prezent în față. În fapt, imediat ce senzorul detectează un vehicul, o distanță constantă este menținută, reducând automat viteza vehiculului până la 20 km/h grație frânei de motor prin acțiune asupra pedalei de accelerație. Atunci când calea de rulare se eliberează, regulatorul reia viteză setată inițial. Dacă deceleratia de 20 km/h nu este suficientă pentru a menține distanța, regulatorul avertizează șoferul și îi redă acestuia controlul asupra vitezei vehiculului, control/limitare a vitezei cu funcția de control extins în raport cu distanța vehiculului aflat în față.
Menținerea automată a vitezei la valoarea programată de șofer
Ajustarea automată a distanței față de vehiculul din față (3 niveluri predefinite: departe, normal și aproape)
Sistemul detectează vehiculul situat în față, care circulă în aceeași direcție. Acesta adaptează în mod automat viteza vehiculului la viteza vehiculului aflat în față, utilizând frâna de motor și sistemul de frânare (stopurile se aprind ), pentru a menține o distanță constantă, până la oprirea completă a vehiculului (pentru vehiculele echipate cu cutie de viteze automată) sau până la o viteză de 30 km/h (pentru vehiculele echipate cu cutie de viteze manuală)Dotare disponibilă standard sau opțional în funcție de model și motorizare .
Cu comutatorul său amplasat pe consola centrală, Grip Control extinde câmpul de utilizare a vehiculului grație unei motricități adaptate la condițiile de slabă aderență. Acest sistem brevetat funcționează cu anvelope special adaptate.
Versatil și flexibil, Grip Control optimizează tracțiunea acționând asupra roților din față, în funcție de teren. Sistemul te ajută să menții controlul în orice moment. Te poți baza oricând pe inteligența acestui echipament cu modul Standard sau poți selecta modul dorit folosind comutatorul:
- Modul Standard este destinat condițiilor normale de drum cu o rată de derapare scăzută.
- Modul Zăpadă adaptează instant patinajul roților din față la condițiile de aderență întâlnite. Imediat ce viteza atinge 50 km/h, sistemul trece în modul Standard.
- Modul Toate drumurile îți permite să te deplasezi liniștit pe teren alunecos (noroi, iarbă umedă etc.). Acesta asigură demarajul vehiculului în aceste condiții speciale, transferând cuplul maxim posibil către roata aderentă. Acționând ca un diferențial cu alunecare limitată (LSD, Limited Slip Differential), este adecvat pentru utilizarea pe drumuri și este activ până la 80 km/h.
- Modul Nisip păstrează patinajul simultan al celor 2 roți motrice pentru a te deplasa pe teren moale și a reduce riscul de colmatare. Acest mod este funcțional la viteze de până la 120 km/h, după care comută în modul Standard.
- Modul ESP Off oferă șoferului libertatea de a deconecta complet ESP și Grip Control, la viteze de până la 50 km/h, și de a gestiona tracțiunea complet independent.
Advanced Grip Control, sistemul de control îmbunătățit al tracțiunii beneficiază de următoarele funcții:
- Controlul optimizat al tracțiunii cu cele 5 moduri de aderență (Normal, Zăpadă, Noroi, Nisip, ESP Off) controlate cu ajutorul comutatorului amplasat pe consola centrală
- Anvelope specifice 18’’ M+S (Mud & Snow)
- Hill Assist Descent Control (HADC), este o funcție nouă care îți permite să controlezi perfect și în deplină siguranță vehiculul și traiectoria lui pe pante abrupte. Acest sistem inovator menține vehiculul la o viteză foarte mică (3 km/h), oferind control și siguranță în situațiile care pot provoca stres.
Apasă pe consola centrală pentru a activa această funcție la viteze de sub 70 km/h. Sistemul se activează la viteze mai mici de 30 km/h.
Dacă panta este ușoară sau nu există nicio dificultate, șoferul poate elibera pedala de accelerație și frâna. Dacă cutia de viteze este cuplată în prima sau a doua treaptă, viteza este ajustată.
În cazul unei pante abrupte și/sau atunci când te deplasezi cu dificultate, funcția HADC poate fi activată prin trecerea în punctul mort. Viteza de coborâre este mai mică pentru a îmbunătăți siguranța.
Funcția HADC se adaptează în funcție de pantă:
- între 5 și 8%, funcția converge către o viteză de 17 km/h
- peste 8%, functia regleaza viteza intre 3 si 17 km/h.
Active Safety Brake (frânare automată de urgență) intervine în urma unei avertizări, în cazul în care șoferul nu reacționează destul de rapid și nu acționează frânele vehiculului. Sistemul contribuie astfel la evitarea unei coliziuni sau limitează gravitatea acesteia reducând viteza vehiculului, fără nicio acțiune din partea șoferului. Sistemul ia în considerare vehiculele înmatriculate care circulă în aceeași direcție sau oprite, precum și pietonii aflați pe drum (bicicletele, motocicletele, animalele și obiectele aflate pe drum nu sunt detectate). Active Safety Brake funcționează dacă:
- Viteza vehiculului este cuprinsă între 5 km/h și 140 km/h atunci când este detectat un vehicul în mișcare.
- Viteza vehiculului este sub 80 km/h atunci când este detectat un vehicul staționat.
- Viteza vehiculului trebuie să fie sub 60 km/h atunci când este detectat un pieton.
Sistemul funcționează împreună cu sistemul de avertizare la depășirea involuntară a benzii de rulare: concomitent cu aprinderea martorului de avertizare din retrovizorul de pe latura în cauză, se va face simțită și o corecție a traiectoriei la încălcarea unei linii de marcaj rutier cu luminile de semnalizare a direcției activate, pentru a te ajuta să eviti o coliziune.