3 zile până când PEUGEOT 9X8 își va face debutul în curse!

Peugeot 9x8 - Monza 2022

Pe 10 iulie 2022, două prototipuri PEUGEOT 9X8 Le Mans Hypercar ale echipei Peugeot TotalEnergies își vor face debutul oficial pe circuitul de curse de la Monza, Italia

Pe 10 iulie 2022, două prototipuri PEUGEOT 9X8 Le Mans Hypercar ale echipei Peugeot TotalEnergies își vor face debutul oficial pe circuitul de curse de la Monza, Italia, în a patra rundă a Campionatului Mondial de Anduranță FIA 2022 (FIA WEC). Bazându-se pe succesul programelor anterioare ale Mărcii cu 905 (1990>1993, propulsat de un motor V10 pe benzină) și 908 (2007>2011, propulsat de un V12 diesel HDI FAP), PEUGEOT revine în cursele de anduranță cu o mașină cu propulsie hibridă care întruchipează strategia de electrificare a Mărcii. Întreaga echipă așteaptă cu nerăbdare să învețe cât mai multe din această primă ieșire pe piste.

UN CIRCUIT LEGENDAR PENTRU A MARCA ÎNCEPUTUL UNUI NOU CAPITOL

Celebrul Templu al Vitezei din Italia este locul unde a început totul pentru PEUGEOT 908, în aprilie 2007, cu un debut victorios la categoria LMP1 în cei 1.000 km de Monza. Un deceniu și jumătate mai târziu, pista emblematică va găzdui prototipul PEUGEOT 9X8 în clasa Hypercar Le Mans la maratonul de 6 Ore de la Monza, pe 10 iulie 2022.

Echipa Peugeot TotalEnergies a desfășurat în ultimele șase luni un program intens de teste pe mai multe circuite din Europa, în pregătirea pentru această primă cursă. În ultimele săptămâni, echipa și-a perfecționat meticulos foaia de parcurs. Aceasta a fost împărțită în două faze principale: prima a luat forma unor sesiuni de simulare la baza Satory a mărcii PEUGEOT, lângă Paris, în cadrul cărora piloții s-au familiarizat – în practică – cu caracteristicile și cerințele unice ale circuitului. A urmat apoi un ultim test fizic pe pistă la MotorLand Aragón, Spania, unde 9X8 a înregistrat 15.000 de kilometri de teste, atingându-și astfel obiectivul stabilit de Echipa Peugeot TotalEnergies.

Pe parcursul acestui test, a fost finalizată o cursă intensivă de anduranță de 36 de ore, în cadrul căreia au fost testate abilitățile celor două echipe (piloți, ingineri și mecanici) responsabile de cele două hypercar-uri PEUGEOT 9X8, care vor concura cu numerele #93 și #94.

Paul Di Resta, Mikkel Jensen și Jean-Eric Vergne vor concura cu monopostul #93, împreună cu Gauthier Bouteiller, inginer de curse.

James Rossiter, Gustavo Menezes și Loïc Duval vor concura cu monopostul #94, cu Brice Gaillardon inginer de curse.     

O PROVOCARE SPORTIVĂ

Peugeot Sport este pregătită să scrie un nou capitol în istoria curselor de anduranță, după succesele anterioare înregistrate cu modelele 905 și 908.

Deși obiectivul final rămâne același – victoria – acest program sportiv este unic, deoarece se bazează pe cele mai inovatoare practici de lucru și instrumente din istoria Mărcii. Programul reprezintă o provocare tehnologică semnificativă și subliniază angajamentul mărcii PEUGEOT față de tranziția energetică.

În decursul unui an și jumătate au fost asamblate o nouă mașină – PEUGEOT 9X8 – și o nouă echipă, pregătite acum să participe într-un mediu competitiv, alături de alte monoposturi și alte echipe cu o experiență bogată în această disciplină. Este doar încălzirea pentru obiectivul pe termen lung al echipei: sezonul 2023 și participarea la Cursa de 24 de ore de la Le Mans.

Olivier Jansonnie (Director Tehnic, Peugeot Sport): După o lungă și necesară perioadă de testare și dezvoltare, care acoperă mii de kilometri pe mai multe circuite diferite, PEUGEOT 9X8, piloții săi și echipa sunt acum gata să accepte următoarea provocare: gestionarea cerințelor exigente ale unui întreg weekend de curse, în competiție directă cu rivalii noștri, descoperind în același timp cum se comportă hypercar-ul în trafic și cum să aplicăm diferitele proceduri de siguranță. Strategia echipei pentru Monza este foarte simplă: să dăm tot ce este mai bun din noi, cu o abordare umilă, dar încrezătoare. Obiectivul nostru este clar – să învățăm cât mai multe despre hypercar-ul 9X8 într-un mediu competitiv. Este de la sine înțeles că suntem dornici să vedem cum ne comparăm cu celelalte echipe și mașini, dar, mai presus de toate, așteptăm cu nerăbdare să strângem date și informații care pot fi colectate doar participând la curse.”

Excelența, Alura și Emoția: Cele trei valori de bază ale mărcii PEUGEOT sunt piatra de temelie pentru PEUGEOT 9X8 și programul de curse de anduranță al Mărcii. Începând cu cursa de la Monza din 10 iulie, hypercar-ul PEUGEOT 9X8 va fi o referință pentru strategia de electrificare a producătorului, reprezentând expertiza mărcii PEUGEOT în acest domeniu, dar și angajamentul mărcii de a introduce noi tehnologii electrice în gama de modele Peugeot.

CELE 6 ORE DE LA MONZA, PE SCURT

Cea de-a 4-a rundă a Campionatului Mondial de Anduranță FIA 2022 (după Sebring, Spa-Francorchamps și Le Mans)

5.793km / 11 ture

Program:

  • 8 iulie: Antrenament liber 1, ora 15:30 CET
  • 9 iulie : Antrenament liber 2, ora 09:00 CET; Antrenament liber 3, ora 13:00 CET; Calificări, ora 17:30 CET și ora 17:50 CET.
  • 10 iulie: Paradă pe pista de circuit (cu noul PEUGEOT 408) la ora 11:45 CET, Debutul cursei, ora 12:00 CET.

HYERCAR-UL 9X8 PE SCURT

100% PEUGEOT: Un hypercar dezvoltat în totalitate de marca Peugeot

Un hypercar hybrid-electric, cu tracțiune pe patru roți, echipat cu un sistem de propulsie hybrid (un motor V6 twin-turbo de 2.6 litri, 500kW, cu ardere internă și 2 motoare electrice de 200 kW montate pe puntea din față) și o baterie de înaltă tensiune (900V)

Un design unic și distinctiv: fără eleron și semnătura luminoasă distinctivă cu cele trei gheare a mărcii PEUGEOT.

CE SPUN PILOȚII:

Jean Marc Finot (Director, Stellantis Motorsport): „Debutul competitiv al hypercar-ului PEUGEOT 9X8 marchează punctul culminant al primei etape a misiunii noastre. Am construit o echipă și un Hypercar LMH bazate în întregime pe tehnologia și expertiza de ultimă oră ale echipei PEUGEOT TotalEnergies, cu obiectivul a aborda atât Campionatul Mondial de Anduranță FIA, cât și Cursa de 24 de ore de la Le Mans. Monza reprezintă începutul unei noi ere în cursele de anduranță pentru Peugeot Sport, iar scopul nostru este să obținem victoria și să demonstrăm în același timp excelența tehnologiei de electrificare a mărcii PEUGEOT. În acest weekend, ne vom confrunta cu o serie de concurenți cu o experiență bogată la această categorie, astfel că rămânem realiști în ceea ce privește provocarea cu care ne confruntăm, dar suntem conduși de o reală determinare, ambiție și
entuziasm!”

MONOPOSTUL #93

Paul Di Resta

Cred că cel mai mult apreciez munca asiduă care se desfășoară în fabrică, cu toate persoanele implicate în acest program. Probabil că în următoarele două săptămâni aceștia vor fi expuși la cea mai mare presiune pe care au resimțit-o în acești ani. Nu cred că putem subestima provocarea care ne așteaptă, dar la un moment dat trebuie să mergi să concurezi și să vezi unde te afli. Sunt vremuri interesante și aș putea spune că pregătirile noastre au decurs destul de bine în ultima lună. Totuși, doar în fața rivalilor poți să descoperi care sunt slăbiciunile tale. Particip la această competiție cu mintea foarte deschisă. Cred că cel mai important lucru este să ne evaluăm nivelul de performanță și modul în care lucrăm împreună ca o echipă.”

Mikkel Jensen

„A fost o perioadă destul de lungă: un an și jumătate de muncă grea și pregătiri, iar acum, în sfârșit, ne pregătim pentru cursă. Este prima noastră cursă, astfel că ne străduim să învățăm cât mai multe. Obiectivele noastre în ceea ce privește poziția la sfârșitul cursei sunt greu de stabilit, deoarece încă nu ne dăm seama cum ne comparăm cu rivalii noștri. Nu știm la ce să ne așteptăm; știm doar că trebuie să facem tot posibilul în ceea ce privește strategia, opririle la boxe și abordarea noastră. Punem totul cap la cap, învățăm și ulterior îmbunătățim toate aspectele. De fiecare dată când marca PEUGEOT a participat la cursele de anduranță, a fost cu obiectivul clar de a câștiga. În ceea ce mă privește, am depus toate eforturile necesare în toate proiectele mele. De data asta, am același sentiment, astfel că abia aștept să mă întorc la curse cu PEUGEOT.”

Jean-Eric Vergne

„Iubesc cursa de la Monza. Am concurat acolo de multe ori și își merită cu adevărat porecla de Templul Vitezei. Este un circuit fantastic și un loc minunat pentru a începe aventura noastră WEC cu noul PEUGEOT 9X8. Vom merge acolo cu o stare de spirit umilă, cu scopul de a performa la maximum și de a continua treaba minunată pe care am făcut-o până acum. Cursă cu cursă, vom crește ritmul și vom împinge limitele la maxim. Peugeot Sport este o echipă emblematică, cu o bogată istorie de succes în cursele internaționale de anduranță. Scopul nostru final este să egalăm și chiar să depășim rezultatele anterioare obținute de PEUGEOT la Le Mans. Sunt foarte încântat să fac parte din această echipă și sunt emoționat să văd pasiunea fanilor față de revenirea noastră în competiție.”

MONOPOSTUL #94:

Loïc Duval

„Ca echipă, am lucrat fără încetare pentru a dezvolta și pregăti această mașină pentru curse, iar cel mai recent test – o simulare la scară largă de anduranță în Aragón – a fost deosebit de intens. În ceea ce mă privește, obiectivul meu este să-mi fac meseria cât mai bine posibil, să performez cât mai bine și să evit orice greșeli. Pentru noi, Monza va fi un prilej de învățare La fel ca și restul echipei, sunt entuziasmat și dornic să pornesc în această cursă. A trecut ceva timp de când am anunțat că ne vom întoarce în competiții și abia aștept să mă întorc în luptă în mediul meu natural – pe pista de curse!”

Gustavo Menezes

„Bineînțeles că a fost o lungă așteptare - pentru fani, dar și pentru noi - ca acest program interesant să înceapă în mod oficial. În ultimul an, am lucrat foarte mult în echipă, atât în ceea ce privește fiabilitatea și performanța, cât  și în ceea ce privește formarea echipei de piloți și de ingineri. A fost un proces lent, până la un punct în care suntem încrezători că vom merge pe drumul cel bun și că vom performa la nivelul la care știm că trebuie să fim pentru a ne întoarce acasă cu rezultatele dorite. A venit timpul să concurăm și venim la Monza, evident, foarte umili. Este o primă cursă, nu este niciodată ușor să ajungi într-un campionat cu așteptări prea mari. Scopul este simplu: să încercăm să câștigăm toate cursele, dar pentru prima cursă, obiectivul este să facem cât mai puține greșeli posibile, să avem o cursă curată din punct de vedere al fiabilității și să conducem cât mai înțelept posibil... iar la sfârșitul weekendului vom vedem unde ne situăm.”

James Rossiter

„Monza este un circuit care ocupă un loc special în inima mea: este unul dintre acele circuite pe care am ajuns să concurez în Formula 1. Îmi place formatul său clasic, viteza brută pe care Monza o are de oferit și cred că va fi un loc incredibil pentru prima mea cursă la volanul hypercar-ului 9X8. Personal, obiectivul meu este să am o cursă curată, să trec prin toate procesele împreună cu echipa și să mă asigur că ne perfecționăm în continuare. Vrem să arătăm WEC-ului, lumii și tuturor fanilor noștri cât de mult am lucrat la hypercar-ul 9X8 și la proiectul de a merge să cucerim Le Mans în 2023. Este incredibil de interesant să asiști la revenirea mărcii PEUGEOT la cursele de anduranță după atâția ani de absență. Cred că toată lumea va fi uimită în primul rând de frumusețea hypercar-ului PEUGEOT 9X8 și, bineînțeles, de viteza lui.”


Persoana de contact:

Rodica Ionescu
PR Manager TRUST MOTORS
Tel: 0751 011 104
E-mail: rodica.ionescu@trustmotors.ro

  • Peugeot 9x8 - Monza 2022

  • Peugeot 9x8

  • Peugeot 9x8 - Monza 2022