RESPONSABILITATEA SOCIALA CORPORATIVA
Crearea de valoare: o dovadă suplimentară a importanţei principiilor RSC a Grupului PSA
În conformitate cu principiile sale de capitalism*, aşa cum Corporate Knights evaluează, Grupul PSA demonstrează responsabilitate în privinţa conduitei sale în afaceri şi totodată prezintă cum RSC (Responsabilitatea Socială Corporativă) poate deveni o pârghie pentru a crea valoare. Pentru a constitui topul Global 100, fiecare dintre cele 4000 de afaceri analizate este comparată cu alte acțiuni economice asemănătoare din respectivul segment de business, folosind indicatori care acoperă mai multe domenii: managementul resurselor naturale, managementul capitalului uman, performanţă financiară şi perspective conexe, impactul lanţului de aprovizionare şi impactul activităţilor companiei asupra mediului, mai ales asupra calității aerului.
Pentru mai multe detalii, a se vedea metodologia pentru Global 1000 pe 2017, pe website-ul Corporate Knights.
* un sistem economic care include beneficii sociale / ecologice şi costuri
RESPONSABILITATE
Angajamentul RSC al Grupului este important pentru strategia sa
Politica de responsabilitate socială şi de mediu a Grupului PSA este fondată pe un dialog permanent cu părţile interesate şi pe convingerea că sustenabilitatea în domeniul auto poate să contribuie la crearea de valoare pentru toţi. Planul se concretizează prin angajamente publice şi obiective concrete pentru a răspunde unor probleme strategice în materie de mobilitate durabilă, de dezvoltare regională şi de practici sociale inovatoare.
RSC, UN MOTOR DE CREARE A VALORII
Modul în care principiile noastre RSC (Responsabilitate Socială Corporativă) dau valoare Grupului
UN DEMERS BAZAT PE DIALOG
Pentru Grupul PSA, singurul mod de a crea dezvoltare şi performanţă economică care să dureze este o conduită responsabilă şi transparentă. Această convingere împinge Grupul către dezvoltarea unui demers de concertare aprofundată cu toţi membrii companiei, în toate stadiile RSC.
Politica şi sistemul de management al RSC sunt integrate în dispozitivele de guvernanţă ale Grupului şi fac obiectul unei organizări specifice, atât pe plan strategic, cât şi operaţional.
Descoperiţi raportul RSC al Grupului pentru anul 2015.
CREAREA DE VALORI COMUNE
Industria auto reprezintă 6,9% din PIB-ul european, 12,9 milioane de angajări directe şi indirecte şi 92 de miliarde de Euro, excedent comercial. Această importanţă economică antrenează o dinamică specială şi responsabilitate pentru actorii sectorului. Grupul PSA, al doilea constructor auto european, este o companie creatoare de valori sociale şi de mediu. În perspectiva unei creşteri durabile şi responsabile,
Grupul s-a angajat, de asemenea, să optimizeze gestiunea diferitelor sale forme de ”capital”, incluzând capitalul său financiar, dar şi cel industrial, uman, intelectual, relaţional şi de mediu.
MEDIU
Procesele de mediu regenerabile / neregenerabile și resursele: aer, apă, sol, minerale, biodiversitate şi sănătate a ecosistemului.
FINANCIAR
Capacitate de finanţare pentru a întreprinde proiecte şi pentru a asigura dezvoltarea economică, fie în cadrul companiei sau din pieţe financiare (împrumuturi bancare, emitere de obligaţiuni, runde de strângere de fonduri, acces la investitori etc).
RELAŢIONAL
Relaţiile dintre părţile interesate; capacitatea de a distribui informaţie pentru a îmbunătăţi starea de bine individuală şi colectivă; activele necorporale asociate cu marca şi reputaţia.
INDUSTRIAL
Producerea de resurse disponibile pentru cercetare şi dezvoltare, logistică etc. (incluzând capacitatea de producţie şi furnizorii).
INTELECTUAL
Active necorporale precum proprietatea intelectuală (brevete), drepturi de reproducere, program informatic şi alte drepturi şi licenţe; capital organizaţional precum cunoştinţele implicite, sistemele, procedurile şi alte protocoale.
UMAN
Competenţele angajaţilor, abilităţile, experienţa:
CEI TREI PILONI AI RSC
Politica de responsabilitate socială şi de mediu a Grupului PSA se bazează pe trei piloni:
Anganjament pentru mobilitatea sustenabilă, inițiat cu scopul de a reduce impactul asupra mediului a producţiei de vehicule şi a folosirii lor.
Angajament faţă de regiunile în care Grupul operează pentru a crea un ecosistem care stimulează angajarea şi integrarea jucătorilor economici locali.
Un angajament social cu implementarea practicilor inovatoare şi adaptate cerințelor, care permit angajaţilor să intensifice şi să îşi folosească la maxim talentele.