SARI LA CONȚINUT
Întrebări Frecvente

ÎNTREBĂRI FRECVENTE

 

 

Oprire serviciu RTx 

Anumite vehicule fabricate înainte de 2016 cu sisteme de radionavigație care utilizează o cartelă SIM personală:

Serviciile Connect SOS și de asistență pentru Peugeot se încheie la 31 decembrie 2023.

 

De ce se opreşte serviciul?

Dezvoltarea accelerată a sistemelor de conectivitate transformă tehnologia utilizată pe vehiculele echipate cu sistemele de navigație menționate mai sus în tehnologie depășită și incompatibilă cu standardele actuale de telecomunicații și conectivitate.

 

Din punct de vedere tehnic, este imposibil să se realizeze o actualizare a radionavigației, deoarece nu pot fi evitate sau corectate erorile, breșele de securitate a datelor și deficiențele în materie de securitate. 

 

În plus, aceste evenimente imprevizibile fac imposibilă, din punct de vedere fizic, juridic și comercial, prestarea serviciilor Connect SOS și de asistență iar astfel de evenimente au apărut după vânzarea vehiculelor respective. Din cauza acestor evenimente, serviciile Connect SOS și de asistență vor înceta să mai fie disponibile pentru vehiculele menționate mai sus și se vor încheia la 31 decembrie 2023.

Este vehiculul meu afectat de această oprire a serviciului?

Doar unele vehicule fabricate înainte de 2016 sunt afectate. Puteți identifica cu ușurință dacă vehiculul dumneavoastră este vizat, verificând dacă dispune de un slot pentru introducerea unei cartele SIM pe care trebuie să o cumpărați dumneavoastră. Slotul se află de obicei pe radio sau în torpedou.  

 

Puteți beneficia de serviciile Connect SOS și de asistență cu condiția să fi introdus o cartelă SIM activă.

 

Toate celelalte vehicule cu dotări mai noi nu sunt afectate de această oprire a serviciului

Ce se va întâmpla după ce serviciul nu va mai fi disponibil?
Apelurile către Connect SOS și Asistență nu vor mai funcționa. Sistemele de radio și de navigație nu vor fi afectate.
Va exista un înlocuitor/alternativă la acest serviciu pentru vehiculul meu actual?

Nu. Vehiculele mai noi au servicii similare integrate pe o platformă diferită. Aceste servicii nu sunt compatibile cu vehiculele care utilizează o cartelă SIM personală activă.

 

Ce se întâmplă dacă sunt implicat într-un accident după ce serviciile nu mai sunt disponibile?

Serviciile SOS și de apel de urgență nu vor fi disponibile. Pentru serviciile de urgență, vă rugăm să apelați 112 folosind telefonul mobil personal.

 

Vă rugăm să reţineţi că, în unele țări, aveţi nevoie de o cartelă SIM activă pentru a apela 112.

 

Puteți contacta Serviciul de asistență rutieră Peugeot apelând +4 021 326 44 44.

 

Ce se întâmplă dacă apăs butoanele de apelare SOS și asistență după data la care serviciul devine indisponibil?

Nu se va stabili nicio conexiune telefonică. 

 

Cum afectează indisponibilitatea serviciului Regulamentul european eCall? Este obligatoriu să existe o funcție eCall?

Serviciul eCall este obligatoriu pentru toate tipurile noi de vehicule omologate pentru fabricație după 31 martie 2018.

 

Toate vehiculele noastre sunt conforme cu regulamentul european eCall.

 

Va fi disponibil serviciul până la data încetării?

Da. Peugeot se axează în continuare pe furnizarea aceluiași nivel de servicii până la 31 decembrie 2023, în limitele tehnice.

 

 

SERVICIILE REMOTE CONTROL/E-REMOTE CONTROL

Ce este serviciul Remote Control/e-Remote Control?

Serviciile Remote Control și e-Remote Control îți oferă o experiență unică de confort, cu funcționalități diferite și eficiente, care depășesc rularea obișnuită la bord.

 

FUNCȚIILE SERVICIULUI E-REMOTE CONTROL

E-Remote Control este un serviciu gratuit disponibil pentru vehiculele noi electrice și plug-in hybrid. Acesta poate fi utilizat prin intermediul aplicației MyPeugeot.

 

Informații privind starea vehiculului

Pagina principală afișează informații esențiale privind bateria, inclusiv starea și nivelul de încărcare, precum și autonomia rămasă.

Pentru a avea acces la informații actualizate, este necesar să reîmprospătezi pagina de pornire:

  • trăgând din partea de sus a paginii în jos
  • dând click pe săgeata rotunda din partea dreaptă sus a paginii.
    • Informațiile corecte ar trebui să apară în mai puțin de un minut.
    • În timp ce informațiile se încarcă, conexiunea la internet trebuie să fie stabilă.
    • De asemenea, nu trebuie să se treacă de la WIFI la o rețea de date mobile 3G/4G/5G și nici invers. În caz contrar, comunicarea va fi întreruptă.

 

Încărcarea de la distanță

Această funcție îți permite să configurezi și să inițiezi încărcarea vehiculului de la distanță, atunci când acesta este conectat. De asemenea, îți permite să comuți de la modul încărcare imediată la modul încărcare programată - și invers -. Încărcarea programată poate fi activată și prin apăsarea butonului de pe trapa de încărcare. Atunci când procentul de încărcare ajunge la 100%, este trimisă o notificare.

 

Încălzirea și răcirea habitaclului de la distanță

 

Această funcție setează o temperatură confortabilă în vehiculul tău. Nu trebuie să configurezi singur precondiționarea, deoarece e-Remote Control setează întotdeauna o temperatură confortabilă de 21°C în habitaclu.

 

Condiții generale de utilizare

Utilizarea acestei funcții pe perioada încărcării vehiculului nu afectează autonomia acestuia.

Cu toate acestea, vehiculul va fi gata de utilizare la o temperatură confortabilă.

Atunci când programezi o precondiționare, sistemul pornește cu 30-45 de minute înainte de ora de plecare, astfel încât vehiculul să atingă o temperatură confortabilă și rămâne activ 10

minute mai târziu. Prin urmare, trebuie să programezi ora la care vei folosi vehiculul. În funcție de dotările vehiculului tău, poți programa încărcarea de pe ecranul tactil al sistemului de navigație conectată, prin intermediul paginii „Încărcare” din meniul „ELECTRIC” și poți programa timpii de precondiționare în meniul „OPȚIUNI” de pe pagina „AER CONDIȚIONAT”.

Prima precondiționare este inițiată numai dacă există un interval de 45 de minute între momentul la care este definită programarea și ora aleasă.

Odată programată, precondiționarea este memorată de către vehicul și va fi inițiată chiar și în afara zonelor de acoperire a rețelei.

Ușile și/sau portbagajul trebuie să fie încuiate. În cazul în care vehiculul este descuiat în timpul precondiționării, aceasta se va opri după 1 minut.

Atunci când încărcarea este solicitată în timpul unei precondiționări, comenzile de încărcare sunt luate în considerare de vehicul și sunt inițiate în momentul în care se oprește precondiționarea. Te rugăm să reții că aplicația poate afișa un mesaj informativ.

 

Condiții specifice pentru vehiculele plug-in hybrid

Inițierea precondiționării vehiculului tău va întrerupe încărcarea în curs. Aceasta va fi reluată la finalul programării temperaturii, cu condiția ca stația de încărcare să permită acest lucru. Ori de câte ori nivelul bateriei scade sub 20%, dar vehiculul nu este încărcat, funcția de precondiționare nu va fi disponibilă.

 

Condiții specifice pentru vehiculele electrice

Modul de încărcare rapidă poate funcționa în același timp cu precondiționarea, fără nicio condiție. Cu toate acestea, temperatura exterioară este o condiție în timpul încărcării

obișnuite:

  • la temperaturi cuprinse între 5 și 35°, precondiționarea și încărcarea pot funcționa în același timp
  • dincolo de acest interval, inițierea unui program de precondiționare va întrerupe încărcarea vehiculului tău. Încărcarea va fi reluată la finalul programării. 

De fiecare data când nivelul bateriei scade sub 50%, funcția de precondiționare nu este disponibilă.

 

 

FUNCȚIILE SERVICIULUI REMOTE CONTROL

Remote Control este un serviciu contra cost disponibil pentru vehiculele noi cu motor cu ardere internă, electrice și plug-in hybrid și care permite interacțiunea de la distanță între smartphone-ul și vehiculul tău. Acest serviciu poate fi utilizat prin intermediul aplicației MyPeugeot.

Pentru toate funcțiile de control de la distanță, în cel mult 20 de secunde de la trimiterea unei comenzi, există 2 moduri de a verifica dacă aceasta a fost într-adevăr trimisă:

  • printr-un banner (dacă aplicația MyPeugeot este deschisă în pagina de pornire)
  • printr-o notificare (dacă aplicația MyPeugeot rulează în fundal sau smartphone-ul este blocat)

 

Starea de blocare a vehiculului

Această funcție îți permite să monitorizezi starea de blocare a vehiculului tău. Pentru ca starea actualizată să fie afișată în pagina de pornire, este necesară o reîmprospătare:

  • trăgând din partea de sus a paginii în jos
  • dând click pe săgeata rotundă din partea dreaptă sus a paginii

Notă: De îndată ce cel puțin o ușă este deblocată, starea afișată în aplicația MyPeugeot este „deblocat”.

 

Blocare/deblocare de la distanță

Această funcție îți permite să blochezi/deblochezi de la distanță ușile vehiculului tău.

Butoanele animate ale aplicației indică faptul că este în curs comanda. Vehiculul este blocat/deblocat în cel mult 8 secunde de la solicitare.

Disponibilitatea butoanelor nu este legată de starea de blocare a vehiculului, de exemplu, butonul „blocare” este disponibil chiar și atunci când vehiculul este blocat.

 

Activarea luminilor de la distanță

Această funcție îți permite să aprinzi de la distanță luminile de avarie sau de poziție, în funcție de vehiculul tău. Butoanele animate ale aplicației indică faptul că este în curs comanda, nu mai

târziu de 8 secunde de la solicitarea ta:

  • inițial, că este în curs comanda
  • apoi, timp de 10 secunde, că luminile sunt aprinse.

 

Claxon de la distanță

Această funcție îți permite să activezi claxonul de la distanță. Butoanele animate ale aplicației indică faptul că este în curs comanda, nu mai târziu de 8 secunde de la solicitarea ta:

  • inițial, că este în curs comanda -o notificare îți recomandă să te asiguri că este respectată legislația locală cu privire la folosirea claxonului în trafic.
  • apoi, timp de 10 secunde, că vehiculul claxonează.

Atunci când vehiculul primește o a doua comandă pentru activarea claxonului, înainte de finalizarea comenzii anterioare, claxonul vehiculului va fi activat a doua oară cu un nivel limitat al sunetului.

Abonarea la serviciile e-Remote Control și Remote Control și activarea acestora.

Serviciile de la distanță necesită o autentificare securizată pentru recunoașterea utilizatorului. Pentru o autentificare corectă, te rugăm să urmezi instrucțiunile de mai jos:

Notă: În cazul în care există deja un contract cu privire la vehiculul în cauză, încheiat de un alt utilizator, acesta va fi reziliat automat la finalizarea procesului de activare.

 

  • Descarcă aplicația mobilă MyPeugeot și creează un cont
  • Introdu seria VIN a vehiculului
  • Accesează meniul „Vehicul”, apoi fila „Servicii”.
  • Alege serviciul dorit din lista de Servicii Conectate disponibile
  • Abonează-te la serviciu
  • Finalizează procesul de activare în 3 pași
  • Procesul trebuie finalizat în 6 zile, în caz contrar contractul va fi reziliat automat
  • Înregistrează un număr de telefon de încredere
  • Înregistrează-ți smartphone-ul utilizând un cod de SIGURANȚĂ și/sau Face ID / Touch ID
    • Pentru a utiliza Face ID, trebuie să folosești cel puțin un IPHONE 9
    • Pentru a utiliza Touch ID, trebuie să folosești cel puțin un IPHONE 7/8; sau un Android
  • Mergi la vehicul cu smartphone-ul și cheia:
    • Pornește vehiculul,
    • Stabilește conexiunea Bluetooth între vehicul și smartphone,
    • iUrmează pașii pentru identificarea cheii

 

*Dacă este necesar, actualizările vehiculului vor fi afișate în aplicație și instalate pe parcursul următoarelor trasee -de cel puțin 15 minute sau mai mult. Te poți bucura de serviciile de la distanță de îndată ce vehiculul este actualizat.

Notă: Actualizează în mod regulat pagina de pornire a aplicației pe parcursul procesului de abonare și activare, glisând ecranul de sus în jos.

 

Utilizarea serviciilor e-Remote Control și Remote Control: cod de practică

Pentru a beneficia la maximum de serviciile e-Remote Control și Remote Control, te rugăm să urmezi codul de practică de mai jos:

 

  • Asigură-te că ai terminat procesul de abonare și activare
  • Asigură-te că te afli într-o zonă cu acoperire completă a rețelei
  • Asigură-te că efectuezi, cel puțin la fiecare 7 zile, un traseu lung de cel puțin 15 minute cu vehiculul tău
  • Verifică dacă modul privat al vehiculului tău este dezactivat
  • Poți utiliza serviciile e-Remote Control și Remote Control pe diferite smartphone-uri, cu condiția să te loghezi folosind contul pentru abonarea la serviciu. Aplicația te va ghida cu privire la înregistrarea smartphone-ului, oferindu-ți pașii pentru validare.

 

În ciuda acestor recomandări, dacă întâmpini dificultăți, te rugăm să contactezi Departamentul de Asistență Clienți și să completezi formularul disponibil în aplicația MyPeugeot. Ți se va solicita să trimiți fișierele jurnal.