HYPERCAR 9X8

/image/65/9/majeur-kv-03-wec-front-1280-646.797659.jpg
/image/65/9/majeur-kv-03-wec-front-1280-646.797659.jpg

NOUL PEUGEOT 9X8 HYPERCAR – CONCEPUT PENTRU CURSE

PEUGEOT a dezvăluit noul 9X8, un concurent Hypercar de ultimă generație, care este gata să-și facă debutul competițional în Campionatul Mondial de Anduranță FIA (FIA WEC), începând din 2022. Alimentat de o unitate de propulsie hibridă cu tracțiune integrală, acest prototip hipereficient se potrivește perfect cu strategia de Neo-Performanță PEUGEOT, concepută atât pentru mașinile sale de stradă, cât și pentru cele de curse, în scopul de a oferi performanțe sustenabile. Munca echipei de ingineri a PEUGEOT Sport s-a corelat mai bine ca niciodată cu cea a echipei și a proiectului PEUGEOT Design pentru a produce modelul 9X8.

Silueta și conceptul aerodinamic al noului PEUGEOT 9X8 a fost dezvăluit după doar câteva luni de muncă susținută, întreprinsă în comun de inginerii de dezvoltare conduși de Olivier Jansonnie, director tehnic al PEUGEOT Sport și de echipa de designeri condusă de Matthias Hossann, șeful PEUGEOT Design.

/image/66/0/majeur-05-wec-34-front-575-354.797660.jpg


PEUGEOT 9X8 calcă pe urmele celebrelor modele de rezistență ale mărcii, PEUGEOT 905 și PEUGEOT 908, câștigători în cursa de 24 de ore de la Le Mans în 1992 și 1993, respectiv în 2009.

Cu modelul 9X8, Peugeot lansează un proiect autentic de marcă bazat pe conceptul de Neo-Performanță, combinând performanța sportivă supremă, cunoștințele tehnologice care pot fi transferate modelelor de producție, eficiența și excelența în design.

/image/66/1/-04-wec-top-575-354.797661.jpg

Noile reglementări Le Mans Hypercar (LMH), puse în aplicare de FIA și ACO pentru a înlocui categoria de top LMP1, au influențat marca în adoptarea acestei abordări. Oferind o mai mare flexibilitate în tratarea suprafețelor aerodinamice, reglementările au încurajat un mod de gândire radical diferit și proiectarea de mașini inovatoare, permițând echipei de design să dea frâu liber imaginației. Inginerii și designerii au profitat de această ocazie pentru a inventa noi procese de creație, pentru a sparge matrița regulilor stricte și a crea un Hypercar PEUGEOT care este menit să definească o categorie cu totul nouă.

/image/66/2/majeur-05-wec-34-front-zoom-575-354.797662.jpg

În ceea ce privește denumirea, primul 9 reprezintă indicativul mașinilor de curse extreme ale mărcii, precum modelele de anduranță ale PEUGEOT, 905 (1990-1993) și 908 (2007-2011), două dintre mașinile emblematice ale producătorului.

X evocă tracțiunea integrală și tehnologiile hibride de propulsie de care dispune noul PEUGEOT Hypercar, model ce extinde strategia de electrificare a mărcii în cadrul curselor din motorsport.

În ceea ce privește indicativul 8, aceasta este cifra care este prezentă pe toate modelele actuale PEUGEOT: modelele 208 și 2008, 308, 3008, 5008 și, desigur, 508, care a trecut recent prin mâinile aceleiași echipe de ingineri și designeri ca și 9X8 Hypercar, pentru a deveni primul model care poartă eticheta Peugeot Sport Engineered.

UN STIL CARE-ȚI TAIE RĂSUFLAREA

"Cunosc calitatea muncii și inovația adusă de echipele PEUGEOT Design și PEUGEOT Sport, dar trebuie să spun că au reușit să mă surprindă cu acest magnific 9X8: combinarea unei identități puternice a mărcii cu un profil atât de elegant și inovator este absolut genială", a comentat Linda Jackson, CEO PEUGEOT.

/image/66/3/majeur-07-wec-3-575-354.797663.jpg

"Așa cum ne-am obișnuit la PEUGEOT, schița care a stat la baza muncii noastre a fost reprezentată de o felină gata să sară”, a explicat Matthias Hossann, șeful PEUGEOT Design. „Această atitudine a condus la o cabină de pilotaj ușor înclinată spre față. În general, PEUGEOT 9X8 oferă aceleași indicii de design care pot fi văzute pe toate modelele mărcii: este o mașină sofisticată, elegantă și armonioasă, care transmite un sentiment de emoție și dinamism".

În plus față de forma caroseriei și aspectul general, echipa de design a lucrat la integrarea reperelor de design specifice mărcii PEUGEOT în toate detaliile de execuție - cu eficiență optimă, desigur.

/image/66/4/16-wec-detail-large-575-354.797664.jpg

Trăsăturile caracteristice ale PEUGEOT, cele trei gheare de pe blocurile optice față și spate ale modelului 9X8, oferă o legătură clară cu gama de vehicule de serie. Noul logo al mărcii este iluminat din spate pe grila frontală și pe aripile laterale ale mașinii. Afișând nuanța Selenium Grey evidențiată cu tușe contrastante Kryptonite (un galben-verde acid), codul de culori utilizat pe caroserie și în interiorul habitaclului reprezintă ecoul noii etichete PEUGEOT SPORT ENGINEERED, introdusă pe 508 și 508 SW.

/image/66/5/10-wec-vue-dessus-mp-02-575-354.797665.jpg

Cabina de pilotaj a noului 9X8 atrage, de asemenea, atenția, echipa de designeri acordându-i o atenție deosebită. "Am fost dornici să oferim o versiune cu adevărat specială pentru cockpit", a subliniat Matthias Hossann.

/image/66/6/majeur-08-wec-vue-cote-mp-02-575-354.797666.jpg

"În trecut, această zonă a mașinii avea tendința de a fi destul de anostă: doar un interior funcțional și generic, fără o expresie reală a mărcii. Prin adăugarea culorilor și a i-Cockpit-ului, semnătura mărcii interioare a PEUGEOT, am împrospătat acest spațiu".

/image/66/7/-09-wec-vue-gauche-mp-02-575-354.797667.jpg

"Acest lucru înseamnă că spectatorii vor putea identifica imediat un PEUGEOT ori de câte ori sunt difuzate filmări de la bord."

/image/66/8/17-wec-detail-jante2-575-354.797668.jpg

La exterior, jantele sunt rezultatul prelucrărilor metalice fine și se integrează perfect în aripile laterale elegante. Acestea din urmă sunt perforate, dezvăluind partea superioară a anvelopelor. Oglinzile laterale sunt perfect integrate în caroserie, într-o asemenea măsură încât niciun obstacol nu pare să întrerupă fluxul de aer.

ADIO ELERON! Oportunitățile reglementărilor LMH

În partea din spate a modelului PEUGEOT 9X8 elementele cizelate cu grijă găzduiesc cele trei gheare ale blocurilor optice, înconjurând un difuzor larg, acoperit de o inscripție aparte: "Nu avem nevoie de eleron".

"Noile reglementări Le Mans Hypercar (LMH) au fost concepute pentru a uniformiza vectorii de performanță convenționali”, a explicat Olivier Jansonnie, director tehnic al programului WEC al PEUGEOT Sport. „Este interesant, deoarece depinde acum de noi să inventăm, să inovăm și să găsim oportunități de a genera performanțe care nu implică mijloace convenționale. Este în special cazul la capitolul aerodinamică. Reglementările permit doar o componentă aerodinamică reglabilă, fără a specifica că aceasta trebuie să fie un eleron. Calculele și simulările noastre au sugerat că am putea atinge niveluri de performanță foarte ridicate fără acest eleron."

/image/67/1/-02-wec-back2-575-354.797671.jpg

Lipsa acestei caracteristici aerodinamice a eliberat designul formei caroseriei PEUGEOT 9X8, oferindu-i o fluiditate nevăzută pe mașinile de anduranță în ultimele decenii. Acest lucru a permis designerilor, în partneriat cu inginerii, să sculpteze volume armonioase și dinamice și să creeze suprafețe vaste care să conecteze panourile laterale sau să se deschidă pe bosajele roților față.

/image/66/9/13-wec-detail-aile-av-575-354.797669.jpg

Lipsa acestei caracteristici aerodinamice a eliberat designul formei caroseriei PEUGEOT 9X8, oferindu-i o fluiditate nevăzută pe mașinile de anduranță în ultimele decenii. Acest lucru a permis designerilor, în partneriat cu inginerii, să sculpteze volume armonioase și dinamice și să creeze suprafețe vaste care să conecteze panourile laterale sau să se deschidă pe bosajele roților față.

/image/67/0/14-wec-detail-top-575-354.797670.jpg

Lipsa acestei caracteristici aerodinamice a eliberat designul formei caroseriei PEUGEOT 9X8, oferindu-i o fluiditate nevăzută pe mașinile de anduranță în ultimele decenii. Acest lucru a permis designerilor, în partneriat cu inginerii, să sculpteze volume armonioase și dinamice și să creeze suprafețe vaste care să conecteze panourile laterale sau să se deschidă pe bosajele roților față.

Un sistem de propulsie hibrid hipereficient

Un motor V6 twin-turbo de 2.6 litri, 500 kW (680 CP), înclinat la 90° - motorul cu ardere internă al grupului de propulsie PEUGEOT HYBRID4 500 kW care va fi montat în partea din spate pe 9X8 - a contorizat, așa cum era de așteptat, mii de kilometri pe bancul de testare a motorului, începând din aprilie acest an.

Motorul electric/generatorul de 200 kW va fi montat frontal, cutia de viteze secvențială cu șapte trepte și bateria fiind în prezent asamblate, pentru a respecta programul de validare pe bancul de testare. PEUGEOT Sport și Saft, o filială TotalEnergies, se confruntă zilnic cu o provocare tehnologică, dezvoltând împreună bateria de înaltă tensiune (900 volți) cu densitate ridicată de putere.

LE MANS: UN EXCELENT LABORATOR DE TESTARE PENTRU PEUGEOT

Pe lângă eficiența aerodinamică, mecanică și electronică, cursele la cel mai înalt nivel pun la încercare toată expertiza inginerească PEUGEOT și cu atât mai mult în cursa de 24 de ore de la Le Mans - testul extrem din motorsport. Cei 5.400 de kilometri parcurși de mașinile de la Le Mans în faimoasa cursă de 24 de ore reprezintă, mai mult sau mai puțin, distanța pe care o parcurge o mașină de Formula 1 într-un sezon întreg. Prin urmare, sunt necesare o fiabilitate și o eficiență de neclintit.

Linda Jackson a insistat asupra acestui aspect: "Implicarea PEUGEOT în cursele de anduranță nu se rezumă doar la cursa în sine: reprezintă un laborator extrem de testare pentru PEUGEOT. De asemenea, explică de ce legătura noastră cu Le Mans este atât de puternică. Rezultatele sportive sunt importante, evident, dar poate și mai mult contează validarea tehnologiilor și a cercetărilor noastre într-o cursă de 24 de ore desfășurată în condiții extreme. Suntem capabili să testăm, într-un cadru competitiv exigent, sistemul hibrid și tehnologiile legate de reducerea consumului de combustibil - și, prin urmare, a emisiilor de CO2 - pe care le dezvoltăm în prezent pentru vehiculele noastre de serie. Echipa PEUGEOT Sport este mândră să-și vadă cercetările integrate în vehiculele din gama noastră de produse. Pentru clienții noștri, acest laborator de testare de la Le Mans reprezintă o garanție a calității mașinilor noastre."

Ce declară piloții:

"Nu am văzut niciodată așa ceva", au comentat Loïc Duval, Jean-Eric Vergne, Mikkel Jensen, Kevin Magnussen, Gustavo Menezes, Paul Di Resta și James Rossiter. Toți piloții abia așteaptă să se urce la volan pentru primele sesiuni de teste, care sunt programate provizoriu la sfârșitul anului.

/image/64/9/-01-groupe-ndp-1280-512.797649.jpg
/image/65/5/-04-pdr-1920-1080.797655.jpg

Scoțian, 35 de ani, fost pilot de Formula 1 și campion DTM în 2010

"Toată lumea s-a întrebat cum ar arăta un Hypercar. Ei bine, iată-l! Mulți oameni vor fi surprinși de acest aspect îndrăzneț, inovator și de această identitate de marcă singulară."

/image/65/1/-03-ld-1920-1080.797651.jpg

Francez, 39 de ani, câștigător al cursei de 24 de ore de la Le Mans și al Campionatului Mondial de Anduranță în 2013

"Există mașini la care arunci o privire și spui: Ah, da, arată bine privind-o din față, sau arată bine din lateral, sau de sus sau din spate. Am admirat din toate părțile noul 9X8 și este foarte frumos văzut din toate unghiurile!"

/image/65/4/-02-mj-1920-1080.797654.jpg

Danez, 26 de ani, pilot de anduranță, campion LMP3 ELMS în 2019

"9X8 este foarte diferit de toate formele caroseriei care au fost prezentate sau sugerate în ultimele luni. Dacă putem câștiga cu această mașină, va fi un eveniment istoric, deoarece nu s-a mai făcut așa ceva până acum."

/image/65/2/-07-km-1920-1080.797652.jpg

Danez, 28 de ani, fost pilot de Formula 1, pilot de anduranță în IMSA

"Nu am mai văzut așa ceva până acum. Acesta este cu adevărat viitorul mașinilor de curse. Este pentru prima dată când o mașină de curse este proiectată la acest nivel de design. Am fost surprins de lipsa unui eleron. Este începutul unei noi ere."

/image/65/6/-05-gm-1920-1080.797656.jpg

American, 26 de ani: pilot WEC și ALMS, câștigător la clasa LMP2 în cursa de 24 de ore de la Le Mans și campion mondial LMP2 în 2016

"9X8 deschide un nou capitol în motorsport. Ultimii zece ani s-au referit doar la prototipurile LMP1. Acum este timpul să construim un viitor de legendă cu 9X8."

/image/65/7/-06-jr-1920-1080.797657.jpg

Britanic, 37 de ani, fost pilot de Formula 1, ALMS și Super GT

"Nu mă așteptam la acest nivel de creativitate. Este o schimbare cu adevărat radicală! Cu acest Hypercar, PEUGEOT stabilește noi limite."

/image/65/3/-08-jev-1920x1080.797653.jpg

Francez, 31 de ani, fost pilot de Formula 1, de două ori campion de Formula E

"PEUGEOT 9X8 este o mașină complet revoluționară. Echipele s-au îndreptat într-o direcție care nu a mai fost văzută de mult timp în motorsport. Este o mașină magnifică."

Prin intrarea în Campionatul Mondial de Anduranță, PEUGEOT deschide o nouă categorie, cea a Neo-Performanței.

Marca revine astfel în cursele de anduranță având ocazia excepțională de a dezvolta tehnologiile propulsiei hibride. De peste zece ani, PEUGEOT Sport și-a dovedit competența în tehnologia hibrid-electrică. 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED își alimentează filozofia, tehnologia și performanțele din experiența dobândită cu mașina demonstrativă PEUGEOT 908 Hybrid4 și PEUGEOT 908 HY, apoi cu proiectul PEUGEOT 208 HYbrid FE și mai recent, PEUGEOT 308 R Hybrid prezentat în 2015.

508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED combină și concentrează acum această muncă, precum și și competențele tehnologice. Este un succesor demn al proiectelor menționate mai sus. ADN-ul de curse PEUGEOT Sport și competența sa tehnologică pot fi văzute prin intermediul acestui vehicul, combinând niveluri de performanță foarte ridicate, valori de emisii controlate (46 g CO2) și o mobilitate ZEVi ce poate ajunge la 42 km (WLTP).

NOUA GAMĂ PEUGEOT SPORT ENGINEERED

/image/65/8/508-pse-ndp.797658.jpeg
Descoperă-ți spiritul estetic și inovator la volanul noilor 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED și 508 SW PEUGEOT SPORT ENGINEERED și bucură-te de emoția performanței eficiente, electrice, cu emisii reduse.
 
DESCOPERĂ - 508 & 508 SW PEUGEOT SPORT ENGINEERED