/image/76/4/peugeot_308gti_2015_146_fr-1920x1080.436764.jpg

WLTP

Worldwide Harmonized Vehicle Test Procedure

Standardul WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) este utilizat pentru a acredita vehiculele în cadrul sistemului de omologare de tip al Uniunii Europene. Acesta specifică un nou ciclu de testare și o nouă procedură pentru măsurarea consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 și alte emisii poluante ale vehiculelor ușoarei, în condiții standardizate (în laborator).

WLTP va înlocui procedura de certificare anterioară (NEDC), care a intrat în vigoare în 1992. Din septembrie 2017, toate modelele noi comercializate pentru prima dată au fost acreditate WLTP. Din septembrie 2018, toate vehiculele vândute vor trebui să fie acreditate WLTP. Acest nou protocol de testare în laboratoar va fi implementat în combinație cu testul de emisii în regim real de trafic (RDE - Real Driving Emissions).

Noul standard WLTP va oferi clienților o imagine mai exactă asupra consumului de combustibil al vehiculului și a emisiilor de CO2.

PEUGEOT SI NOUL STANDARD WLTP

/image/76/5/peugeot-essence-2018-003-fr.436765.jpg

În ceea ce privește emisiile poluante, vehiculele Peugeot echipate cu motoare Euro 6.2i respectă deja nivelurile de emisii care vor fi cerute începând cu septembrie 2020.

Datorită alegerii unor soluții tehnologice potrivite, făcute în așteptarea noilor reglementări (SRCi pentru motorină și FAPi pentru benzină), vehiculele Peugeot sunt deja acreditate WLTP (standard obligatoriu pentru toate autoturismele din septembrie 2018); WLTP reliefează mai bine profilurile zilnice de condus.

Grupul PSA a salutat public introducerea acestei noi proceduri de la începutul anului 2015. În plus, pentru a îmbunătăți în permanență informațiile disponibile clienților săi, Grupul PSA s-a angajat să promoveze transparența prin publicarea pe site-ul său de marcă consumul de combustibilil în condiții reale de trafic (valorile de consum începând cu 2016 și emisiile de NOxi din martie 2018). Aceste cifre sunt calculate utilizând un protocol elaborat cu două ONG-uri din Franța (T&E și FNE) și certificate de o organizație terță independentă (Bureau Veritas).

CE SE VA SCHIMBA ODATA CU WLTP?

Modificări ale procedurilor standardizate de testare

Măsurarea emisiilor pentru planificarea ajustărilor făcute autoturismelor Creșterea distanței parcurse în timpul ciclurilor de testare Teste efectuate la viteze mai mari Un comportament de condus mai incisiv și mai realist Creșterea duratei ciclurilor de testare

DE LA NEDC LA WLTP

Unul dintre obiectivele noului standard WLTP este acela de a reliefa mai bine condițiile de trafic real și tehnologiile actuale utilizate de vehicule în timpul procesului de acreditare. Acesta specifică condiții de testare mai stricte și un profil de condus mai dinamic decât cel precedent NEDC, dezvoltat în anii 1990. WLTP se bazează pe date de condus din traficul real, în timp ce NEDC se bazează pe profiluri de condus teoretice.

WLTP produce, de asemenea, valori mai precise de consum și de emisii, deoarece ia în considerare specificațiile fiecărei mașini, inclusiv toate echipamentele sale opționale, care pot avea o influență semnificativă asupra consumului de carburant și a emisiilor de CO2. Valorile WLTP sunt, în unele cazuri, mai mari decât valorile NEDC pentru același vehicul. Acest lucru nu înseamnă că performanțele în materie de consum de carburant sunt mai proaste; este pur și simplu o nouă măsurătoare bazată pe un ciclu de testare mai robust și mai lung, care, prin urmare, reflectă mai bine modul în care sunt conduse în prezent vehiculele.

PRINCIPALELE DIFERENTE INTRE CELE DOUA PROCEDURI DE TESTARE

NEDC VS WLTP

NEDC WLTP
Ciclul de testare Ciclu unic de testare Ciclu dinamic mai reprezentativ pentru condusul în condiții reale de trafic
Durata 20 de minute 30 de minute
Distanta parcursă 11 kilometri 23.25 de kilometri
Etapele de condus 2 faze, 66% în regim urban și 34 % în regim extraurban 4 faze mai dinamice, 52% în regim urban și 48% în regim extraurban
Viteza medie 34 km/h 46.5 km/h
Viteza maximă 120 km/h 131 km/h
Influența dotărilor opționale Impactul asupra emisiilor de CO2 și a consumului de carburant, care nu sunt luate în considerare în cadrul NEDC Sunt luate în considerare caracteristicile suplimentare (care pot diferi de la o mașină la alta)
Schimbările de trepte Vehiculele au puncte fixe de schimbare a treptelor de viteză Puncte diferite de schimbare a treptelor de viteză pentru fiecare vehicul în parte
Temperaturile din timpul testelor Măsurători realizate între 20 și 30° C Măsurători realizate la 23° C, valorile CO2 corectate la 14° C

EMISIILE IN CONDITII REALE DE TRAFIC

REAL DRIVING EMISSIONS - RDE

Din septembrie 2018, o dată cu implementarea protocolul de acreditare WLTP, toți producătorii vor trebui să măsoare emisiile modelelor lor în situații reale de trafic (RDE - REAL DRIVING EMISSIONS); acest lucru se aplică tuturor mașinilor vândute în UE, Elveția, Turcia, Norvegia, Liechtenstein, Israel și Irlanda.

În testele RDE, emisiile de poluanți, cum ar fi oxizii de azot (NOx) și particule fine, sunt măsurate pe drumurile publice pentru o imagine mai realistă.

FAQ

  • Ce reprezintă WLTP?
  • Ce este un ciclu de testare WLTP?
  • Ce înseamnă WLTP pentru mine?
  • Ce reprezintă RDE?
  • Ce înseamnă EURO 6?
  • Ce este reducerea catalitică selectivă?

  • Ce este o procedură de acreditare?
  • De ce se schimbă procedura de acreditare?
  • Va crește consumul de combustibil?
  • Care sunt termenele de implementare?

WLTP reprezintă abrevierea expresiei "Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure".

Este o nouă procedură de testare care oferă o analiză mai realistă a consumului de combustibil și a emisiilor de CO2 ale unui vehicul. Din septembrie 2018, toate vehiculele înregistrate pentru prima dată vor trebui să fie certificate WLTP. WLTP va înlocui treptat procedura veche NEDC (New Cycle Driving Cycle).

Consumul și emisiile unui vehicul depind în continuare de stilul de condusal fiecărei persoane, motiv pentru care o mare cantitate de date colectate în întreaga lume a fost compilată pentru standardul WLTP. Aceste date au fost folosite pentru a determina patru faze reprezentative la patru viteze medii: scăzută, medie, înaltă și foarte înaltă.

În fiecare fază, se măsoară diferite situații (frânare, accelerare, oprire) în moduri diferite pentru a reflecta situațiile de rulare de zi cu zi. Aceste faze sunt combinate pentru a produce ceea ce se numește un "ciclu de condus".

Consumul de combustibil este prezentat în patru situații de rularediferite, cu o valoare globală combinată pentru vehiculele pe benzină, diesel, hibride și reîncărcabile.

Intrarea în vigoare a standardului WLTP înseamnă că valorile consumului de carburant și ale emisiilor de CO2 indicate în descrierea unui vehicul vor reflecta cu mai multă precizie valorile emise în situații reale de rulare.

WLTP testează anumiți factori generați de dotările opționale individuale (de exemplu, anvelope de iarnă sau acoperiș vitrat) pentru a calcula valori mai realiste pe baza configurației exacte a vehiculului.

Valorile mai realiste înseamnă în mod natural că valorile consumului și ale emisiilor vor fi mai mari pentru vehiculele echipate cu motor cu combustie, în timp ce vehiculele electrice (inclusiv hibrizii reîncărcabili) vor avea o autonomie de rulare mai mică. Acest lucru ar putea conduce, de asemenea, la creșterea numărului de vehicule taxate pentru emisiile de CO2. Cu toate acestea, vehiculele acreditate WLTP vor fi în continuare impozitate pe baza valorilor NEDC. Pe termen scurt, sistemele de impozitare bazate pe emisii de CO2 (în țările unde acets lucru se aplică) nu se vor schimba (impozitul pe CO2, impozitul pe autovehiculele de companie).

RDE reprezintă prescurtatea de la Real Driving Emissions. Este o nouă procedură utilizată pentru măsurarea emisiilor plouante, cum ar fi oxizii de azot (NOx) și particule fine.

După cum îi sugerează și numele, emisiile RDE sunt măsurate pe drumurile publice în condiții reale de trafic și nu într-un laborator. Aceste măsurători se obțin utilizând un dispozitiv inteligent denumit PEMS (Sistem portabil de măsurare a emisiilor) atașat în partea din spate a vehiculului pe timpul testelor.

EURO 6 este standardul actual care stabilește limitele emisiilor poluante. Acesta stabilește valori maxime pentru emisiile de particule fine și oxizi de azot, care sunt mai mici decât standardul anterior EURO 5.

Din septembrie 2018*, va intra în vigoare o a doua versiune a standardului EURO 6: standardul EURO 6.2. Ea plasează limite chiar mai reduse la emisiile de particule decât standardul anterior pentru vehiculele cu motoare pe benzină.

*Se aplică noilor vehicule. Noile tipuri de vehicule vor face obiectul noilor standarde privind emisiile cu un an mai devreme.

Pentru a reduce în continuare emisiile poluante ale vehiculului, amoniacul lichid, numit AdBlue®, este injectat în sistemele de evacuare ale vehiculelor diesel. Reducerea catalitică selectivă (SCR) cu AdBlue® poate reduce emisiile de oxizi de azot cu până la 90%, lăsând să treacă în principal aburi, azot și dioxid de carbon.

Este un set de parametri standardizați, inclusiv ciclul de testare, care sunt utilizați pentru certificarea vehiculelor.
O procedură unică de acreditare poate compara consumului de carburant și emisiile de CO2 ale diferitelor vehicule.
NEDC (New European Driving Cycle) a fost în vigoare din 1992 și va fi înlocuit cu WLTP din septembrie 2018.

Vechea procedură NEDC a fost considerată ca nereprezentativă în raport cu stilul de condus al clienților noștri.
Cifrele de consum utilizate în materialele de marketing, măsurate folosind WLTP, vor fi mai aproape de nivelurile pe care clienții noștri le observă în traficul de zi cu zi.

Nu va exista un impact asupra consumului mașinii tale ca urmare a acestor noi valori WLTP. WLTP va avea ca rezultat o valoare mai mare de CO2 (g/km) decât valoarea NEDC a aceluiași vehicul, pur și simplu pentru că este un test mai lung și mai riguros. Ca rezultat, WLTP reflectă mai bine rularea în traficul real. Cu alte cuvinte, valoarea mai ridicată a CO2 nu înseamnă o creștere a consumului de combustibil, ci mai degrabă o valoare mai realistă a CO2 din cauza modificării modului în care sunt testate vehiculele.

Valorile WLTP trebuie să fie afișate clienților începând cu:

  • 1 ianuarie 2019 pentru autoturisme
  • 1 ianuarie 2020 pentru vehiculele comerciale.