SARI LA CONȚINUT
DOUĂ SECOLE DE INOVAȚIE

INOVAȚIILE MĂRCII PEUGEOT

 

INOVAȚIILE MĂRCII PEUGEOT

Axându-se pe cercetare și dezvoltare, PEUGEOT a știut mereu să se adapteze la nevoile vremurile prezente, fiind mereu cu un pas înainte. Mai mult ca niciodată, inovația este cheia succesului din spatele vehiculelor și motorizărilor Peugeot.

 

1890

PRIMUL CVADRICICLU PE BENZINĂ ECHIPAT CU MOTOR DAIMLER

Armand Peugeot renunță la vehiculele propulsate de un motor cu abur în favoarea primului cvadriciclu Peugeot pe benzină: Type 2. Modelul era echipat cu un motor Daimler.

1929 

ESTE LANSAT 201

Primul vehicul care va utiliza sistemul de numerotare cu zero în mijloc. În premieră mondială, modelul era echipat standard cu roți față independente (1931). Succesul acestui model a ajutat marca PEUGEOT să traverseze perioada de criză.

1934

PRIMUL VEHICUL CU ACOPERIȘ RETRACTABIL : 401 " ECLIPSE"

Această funcție s-a regăsit pe modelele 401, 402 și 601 și a fost introdusă ulterior pe 206, 207, 307 și 308CC (sistem brevetat de Paulin).

1936

SUNT PRODUSE PRIMELE MOTOARE DIESEL LA SOCHAUX (HL50)

Peugeot lansează motorul HL50, după ce a comercializat motoare diesel încă din 1928. HL50 a echipat toate utilitarele și, ulterior, limuzina 402. Producția a luat sfârșit în 1939, pe fondul celui de-al Doilea Război Mondial.

1941

SE LANSEAZĂ VLV, VEHICULUL ELECTRIC DE MICI DIMENSIUNI

Se lansează VLV (Véhicule Léger Électrique) în 377 unități, ca o soluție la deficitul de combustibil. Mai târziu, Peugeot 106 ELECTRIC va deține recordul mondial la vânzările de modele cu zero emisii.

1955

SE LANSEAZĂ 403 ȘI PRIMA COLABORARE CU PININFARINA

403 este primul autovehicul francez echipat standard cu un motor Diesel, pentru ca apoi să devină, în 1959, primul vehicul din lume echipat cu un ventilator electric dependent de temperatura motorului (brevet PEUGEOT).

1965

SE LANSEAZĂ 204

204 este primul model PEUGEOT cu tracțiune față, echipat cu un grup motor din aliaj ușor cu arbore cu came în capul cilindrului, o cutie de viteze transversală, 4 roți independente și frâne față cu discuri.

1967

SE LANSEAZĂ CEL MAI MIC MOTOR DIESEL DIN ALUMINIU

Până în 1973, motorul va echipa toate sedanurile PEUGEOT.

1998

SE LANSEAZĂ MOTOARELE DIESEL HDi

Primele motoare Diesel HDi au fost lansate pe modelul 406. Sistemul « Common rail » îmbunătățea performanțele, reducea consumul de carburant și diminua emisiile poluante.

Folosită și testată pe sedanurile și SUV-urile PEUGEOT începând cu anul 2013, tehnologia BlueHDi reduce emisiile de NOx cu până la 90% și chiar și cele mai fine particule, cu 99,9%.

2000

Se lansează în premieră mondială FAP (Filtrul de particule) pe modelul 607.

2011

O ALTĂ PREMIERĂ MONDIALĂ A MĂRCII PEUGEOT CU MOTORUL "FULL HYBRID 4", MONTAT PE MODLEUL 3008

Consum combustibil redus cu 35%, emisii de CO2 de 99g și modul zero emisii de CO2.

2015-2016

MOTORUL ANULUI LA CATEGORIA MOTOARELOR CU CILINDREE DE 1L - 1,4L

Cu ocazia celei de-a 17-a și a 18-a ediții a International Engine of the Year Awards de la Stuttgart, juriul internațional format din jurnaliști auto renumiți a acordat titlul de Motorul Anului 2015 și 2016 la categoria motoarelor cu cilindree de 1L - 1,4L, motorului pe benzină în 3 cilindri turbo PureTech de 1,2L dezvoltat de Grupul PSA.