PE 10 IULIE, ÎN ITALIA!

Peugeot 9x8

Numărătoarea inversă a început. După 10.000 km de teste, modelul de curse PEUGEOT 9X8 a fost dezvăluit pe 20 Mai pe circuitul Portimao din Portugalia.

Te invităm să aruncăm o privire retrospectivă la procesul de dezvoltare a acestui Hypercar, un model neobișnuit din toate punctele de vedere.

La unsprezece luni de la prezentarea oficială, PEUGEOT 9X8 a fost dezvăluit în versiunea sa finală, și cu imaginea exteriorului definitivată. Verdictul: este în continuare la fel de frumos și la fel de diferit ca întotdeauna de concurenții săi! Din decembrie și sub diverse camuflaje, a suportat 10.000 km de teste pe mai multe piste europene. 10.000 km reprezintă o valoare mare pentru o mașină de curse!

Cu doar câteva sesiuni de teste rămase, PEUGEOT Hybrid Hypercar va fi gata să concureze. Acesta va avea prima apariție în curse pe 10 iulie 2022, la Monza (Italia), în timpul rundei a 4-a a Campionatului Mondial de Andduranță FIA (WEC) 2022. Echipa PEUGEOT TotalEnergies a ales acest templu al vitezei pentru a demonstra și confirma abilitățile extraordinare ale lui 9X8.

COMPETIȚIA CA ȘI LABORATOR TEHNOLOGIC

Peugeot 9x8

Această mașină a parcurs un drum lung de când proiectul a fost aprobat în 2020 și a fost creat inițial în întregime pe computerele Peugeot Sport. Într-adevăr, înainte de fabricarea primei piese, PEUGEOT 9X8 era un proiect virtual format din 15.267 de fișiere digitale stocate pe un hard disk!

Designul final și imaginea de cursă ale lui PEUGEOT 9X8 au fost dezvăluite în direct pe 20 mai, la o conferință de presă susținută pe circuitul Portimao din Portugalia. 9X8 este imediat recunoscut datorită lipsei unui spoiler spate, un apendice aerodinamic introdus pentru prima dată pe o mașină de curse în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1965 și care a devenit rapid o necesitate pentru toate mașinile de competiție. „Am putut să vedem în timpul sesiunilor noastre de testare că toate calculele și simulările pe care le-am efectuat înainte de a ne construi mașina erau corecte”, spune Olivier Jansonnie, director tehnic al Peugeot Sport. „Am vrut să inovăm și foarte devreme ne-am imaginat acest PEUGEOT 9X8 fără eleronul spate. Vedem că, din punct de vedere aerodinamic, funcționează perfect.”

„Este uimitor ce ați realizat”, a spus un jurnalist din Portimao la prezentarea mașinii de curse. „Când în iulie 2021 ne-ați arătat modelul care anunță 9X8, sincer am crezut că este un bluff, în principal pentru a atrage atenția, și că vă veți întoarce la vechiul spoiler utilizat pe mașinile de curse, la fel ca toți ceilalți. Dar nu! Iată, arata aproape la fel ca modelul inițial! În ceea ce privește inovația, ceea ce ați făcut este impresionant! Jos pălăria, PEUGEOT!”

O ECHIPĂ CU ABILITĂȚI COMPLEMENTARE

Peugeot 9x8

Peugeot Sport controlează proiectarea și dezvoltarea lui 9X8 de la A la Z. Nu este cazul tuturor concurenților săi din cursele de anduranță: unii cumpără sistemele electrice și șasiul de la furnizori, doar motorul cu ardere internă provenind din atelierele lor. Pentru PEUGEOT, stăpânirea tuturor domeniilor este esențială. „Suntem implicați în cursele de anduranță pentru a ne accelera progresul în electrificarea mașinilor noastre de stradă”, explică Jean-Marc Finot, directorul Peugeot Sport și Stellantis Motorsport, „deci nu aveam de gând să lăsăm altora acest segment crucial al mașinii noastre. Pe de altă parte, ne îmbogățim abilitățile datorită unor parteneri cu o expertiză de neegalat, care ne permit să ne accelerăm dezvoltarea și eficiența sistemului nostru.”

Prin urmare, în ultimele luni, echipa a atras parteneri suplimentari pentru proiectarea și dezvoltarea modelului 9X8. De exemplu, Marelli este implicat în optimizarea eficienței sistemului de propulsie hibrid complex al lui PEUGEOT 9X8. Bateria de înaltă tensiune este dezvoltată cu ACC, joint venture între Stellantis și TotalEnergies/Saft, iar anvelopele sunt furnizate de Michelin. Capgemini a optimizat eficiența și procesarea miilor de puncte de date cu adaos de inteligență artificială. Echipamentul de siguranță al echipei este conceput de brandul italian Sparco, iar fiecare membru al echipei beneficiază de o ținută oficială special concepută de tânărul brand danez Jack & Jones.

ȘASE PILOȚI CE VOR APĂRA CULORILE PEUGEOT

Peugeot 9x8

Pe 10 iulie, 6 piloți vor alcătui cele două echipaje care concurează în cursa de 6 ore de la Monza:

  • Paul Di Resta (SCO) a fost implicat în multe discipline, inclusiv Formula 1
  • Loïc Duval (FRA) a pilotat deja pentru Peugeot în perioada prototipului 908 de la sfârșitul anilor 2000 și a câștigat la Le Mans cu Audi
  • Mikkel Jensen (DAN), cel mai tânăr membru al echipei, nu este și cel mai puțin ambițios
  • Gustavo Menezes (SUA/BRA) este un tanar pilot care este obișnuit cu anduranța si cu pilotajul unui hypercar
  • James Rossiter (GBR) este pilotul de teste și dezvoltare pentru 9X8 și a fost primul care l-a condus. Acum este și pilot de curse.
  • Jean-Eric Vergne (FRA) este oarecum acasă la Peugeot Sport: de două ori campion în Formula E, este și pilotul echipei DS în această disciplină.

Fiecare dintre piloți a petrecut echivalentul a 30 de zile în simulatoarele Peugeot Sport pentru a stăpâni toate secretele lui 9X8 înainte de a-l conduce pe pistă. „Volanul nu este doar un instrument de ghidare”, explică Gustavo Menezes. „Este plin cu aproximativ 30 de butoane de control pe care trebuie să le cunoști perfect și să le folosești la momentul potrivit în timpul antrenamentelor și apoi în timpul cursei. Sesiunile de simulare ne permit să ne obișnuim și, odată ajunși pe pistă, să facem manevre corecte la locul potrivit. Suntem foarte bine pregătiți și suntem acum gata să revenim pe pistă și să ne înfruntăm concurenții.”

Rămâne de decis care piloți vor alcătui cele două echipaje înscrise la Monza. Și să mai fie efectuate câteva teste înainte de botezul focului.

După Italia, PEUGEOT 9X8 va concura în septembrie în cursa de 6 ore de la Fuji, apoi în cursa de 8 ore de la Bahrain, în noiembrie.